اقتصادیستون اصلی

ساخت شهرکهای فناور راهکار رونق شهرکها و کاهش مشکلات صنایع

کد خبر : 4739

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : برای ایجاد تغییر نگرش و به روز شدن تکنولوژی این واحدها و تولیدات آنها مطابق با نیاز بازار، ساخت شهرک های فناور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش صبح مشهد فرشاد مقیمی با بیان اینکه برای ایجاد تغییر نگرش و به روز شدن تکنولوژی این واحدها و تولیدات آنها مطابق با نیاز بازار، ساخت شهرک های فناور در دستور کار قرار دارد؛ افزود : هم اکنون طرح ساخت هفت شهرک فناور در سطح کشور با همفکری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در دست تهیه قرار گرفته و سه شهرک نیز در استان های کشور در این حوزه ایجاد و راه اندازی شد.

وی ادامه داد : مهمترین برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  برای رونق بیشتر فعالیت ها و کاهش چالش های پیش روی صنایع را تغییر رویکرد در ایجاد زیرساخت ها و خروج این واحدها از تکنولوژی سنتی به مدرن برای کاهش هزینه ها و رقابتی کردن تولیدات آنان عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی فعال را ۷۴۲ مورد اعلام کرد که ۲۸ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی مستقرند.

فرشاد مقیمی  با بیان اینکه بیش بینی می شود ۴۰ درصد از واحدهای متوقف شده قالبیت فعالیت مجدد را داشته باشد، توضیح داد: با کمک های همچون ارائه خدمات توسعه مدیریتی، امکان بازاریابی مشترک از طریق شرکت در نمایشگاه های بین المللی و خارجی و افزایش مهارت آن ها دوباره واحد چرخه تولید شوند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی برای اینکه بتوانند حیات خود را ادامه دهند باید تحقیق و توسعه داشته باشند، گفت: این امر برای خود واحد صنعتی هزینه بر است، و در این راستا مراکز فناوری و کسب و کار در شهرکهای صنعتی ایجاد شده و در مشاوران تایید شده و مرتبط با صنعت در این مراکز جهت همکاری و همفکری با صنایع مستقر شده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن