اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بزرگترین کاروان پیاده عازم مشهد می‌شود

کد خبر : 4712

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۳ کاروان از استان خراسان رضوی به زودی حرکت می‌کنند، کاروانی از نیشابور در قالب ۱۵۰۰ زائر از ۲۱ مرداد، کاروانی از فریمان در قالب ۱۰۰ زائر پیاده خانم از ۲۲ مرداد و کاروانی با عنوان ولایت متشکل از حدود ۲ هزار  زائر از ملک‌آباد به مشهد حرکت می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، حسین رضایی اظهار کرد: زائران پیاده بافق یزد با جمعیت ۱۵۵ نفر برای بیست و پنجمین بار به مشهد آمدند. اکثر این زائران دانشجویان، طلاب و اساتید و اغلب آنها سید هستند. این کاروان بعد از یک ماه پیاده‌روی به مشهد رسید. کوچکترین  اعضای کاروان ۱۶ سال و بزرگترین آن ۸۰ سال دارد.

وی یادآور شد: همه ساله شاهد حرکت کاروان‌های پیاده در سه دوره زمانی به مشهد هستیم. در سالروز ولادت و شهادت حضرت رضا(ع) بیشترین گروه‌ها و کاروان‌هایی نیز در مناسبت‌های مختلف پیاده عازم مشهد می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: کاروان ۴۰۰ نفره از پالایشگاه سرخس فردا پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه حرکت خود را به مشهد آغاز می‌کند و شنبه به زیارت حرم حضرت ثامن ‌الحجج(ع) مشرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال تعداد زائران پیاده ۷۰ درصد افزایش داشت، افزود : زائران پیاده از استان‌هایی مانند یزد، کرمان، مازندران، گلستان، فارس، اصفهان، خراسان شمالی و جنوبی و  در خراسان رضوی از شهرهایی مانند کاشمر، تربت‌حیدریه، فریمان،‌گناباد، سبزوار، بجستان و… امسال به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند.

رضایی در خصوص کاروان‌های درحال حرکت، تصریح کرد: کاروان گلستان با جمعیت ۳۰۰ زائر از ۱۲ مرداد، علی‌آباد کتول متشکل از  ۲۰۰ زائر از ۱۶ مردادماه، قم در قالب ۴۰۰ نفر از ۱۶ مرداد، بابل با جمعیت ۴۰۰ نفر، گنبد و کلاله هر کدام در قالب ۱۵۰ نفر و کرمانشاه متشکل از ۲۰۰ نفر حرکت‌ خود را آغاز و بعد از طی مسافت طولانی در سالروز ولادت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و روز زیارتی امام رضا(ع) به مشهد می‌رسند.

وی در مورد کاروان‌هایی که به مشهد رسیدند، گفت: ۱۲۰ زائر مرد از گناباد، ۱۵۵ زائر از بافق‌یزد، کاروانی در قالب ۴۵۰ زائر از سبزار و همچنین کاروان ۱۷۵ نفری از بجستان تاکنون به مشهد رسیدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: آمار زائران پیاده تاکنون ۵ هزار و ۹۰۰ زائر تخمین زده شده که به نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به پیوستن به کاروان ۱۵۰۰ نفری نیشابور می‌توانند تا امروز ثبت‌نام می‌کند. متقاضیان باید به نیشابور- خیابان امام خمینی(ره)-  امام خمینی ۱۱- دارالقرآن علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) مراجعه و یا با شماره ۴۲۲۲۵۰۶۰ تماس حاصل کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن