اجتماعیستون اصلی

اتمام فاز اول «زائرشهر» تا خرداد سال آینده

کد خبر : 4677

مدیر فنی پروژه فاز یک زائرشهر، در بازدید روز گذشته خبرنگاران از اجرای طرح کرامت رضوی و مراحل پیشرفت احداث پروژه عظیم زائرشهر، با اعلام پیشرفت پنج درصدی این پروژه از اتمام فاز اول زائر شهر در خرداد ماه سال آینده  با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، روز گذشته و در بازدید اصحاب رسانه از مراحل اجرایی فاز اول پروژه زائرشهر، «علیرضا نشاسته گر» مدیرفنی دفتر نمایندگی مشاور قدس با بیان اینکه زائر شهر قرار است در ۴ فاز اجرا شود، گفت: کل مساحت اجرایی زائرشهر ۳۴ هکتار است و فاز اول این طرح نیز در ۱۰ هکتار اجرایی خواهد شد.وی افزود: در کل سایت ۳۴ هکتاری ۶۴ واحد اقامتی دو طبقه با هزار و ۴۰۰ متر زیر بنا اجرا خواهد شد که ۲۸ واحد اقامتی در فاز اول مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد خاک برداری و بتن ریزی در فاز اول انجام شده است، گفت: آرماتور بندی این فاز نیز از پیشرفت ۱۰ درصدی برخوردار است، ضمن اینکه فاز اول شامل اجرای فنداسیون، اجرای اسکلت، اجرای اسکلت تا پایان سفت کاری و نازک کاری است.

نشاسته گر اظهار کرد: برای اتمام عملیات بتن ریزی تا آماده سازی و تحویل کار به پیمانکار ساخت و نصب اسکلت، زمانی حدود ۲ ماه در نظر گرفته شده است و در نهایت تا ابتدای مهر ماه باید فنداسیون ۲۸ واحد مورد نظر در فاز یک آماده تحویل باشد تا پس از آن سه ماه برای ساخت و نصب اسکلت در نظر گرفته شود و در نهایت عملیات نازک کاری نیز تا خرداد ۹۶ به اتمام برسد.
وی هزینه تمام شده هر متر مربع از بنای زائرشهر در فاز اول را ۹ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: مساحت هر کدام از بلوک ها هزار و ۴۰۰ متر است.پیش از حضور در زائرشهر، خبرنگاران در بازدید از اجرای طرح کرامت رضوی در مدرسه شهید محلاتی در خیابان شهید حسینی محراب، با اقدامات درمانی مشترک آستان قدس و سپاه در حاشیه شهر آشنا شدند.
در حاشیه این بازدید، سرهنگ «حسین شجاع» رئیس بیمارستان صحرایی مرکز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مشترک درمانی آستان قدس رضوی و بهداری سپاه برای اقشار محروم حاشیه شهر، گفت: این طرح به مدت ۱۲ روز در ۱۲ نقطه از حاشیه شهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ برگزار خواهد شد و در تخصص های داخلی، عفونی، اطفال، زنان، پزشک عمومی، دندان پزشکی، اورژانس و ارائه داروی رایگان در داروخانه سیار به اهالی کم توان حاشیه شهر خدمات ارائه خواهد شد.   وی ادامه داد: در این طرح آستان قدس رضوی به عنوان پشتیبان مالی طرح عمل خواهد کرد؛ ضمن اینکه وظیفه آماده سازی سالن ها و اجرای طرح با بهداری سپاه است، تأمین کادر درمانی توسط بسیج پزشکی و تکمیل درمان مراجعه کنندگان نیز از طریق موسسه خیریه امدادگران عاشورا انجام می شود.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن