اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

ایفای نقش موثر رسانه در رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 4670

استاندارخراسان رضوی گفت: مشهد ۲۰۱۷ فرصت مغتنمی برای ارائه چهره ای مناسب و واقعی از کشور در سطح جهان اسلام و نیز دنیا است و اصحاب رسانه باید در این راستا ایفای نقش موثر تری داشته باشند.


به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار با بیان اینکه ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ فرصت مغتنمی برای معرفی این خطه از ایران زمین و نیز ارائه چهره ای مناسب و واقعی از کشور در سطح جهان اسلام و نیز دنیا است ، افزود: اصحاب رسانه باید در این راستا ایفای نقش موثر تری داشته باشند.

وی گفت: رسانه های غربی به عنوان منشاء تولید خبر چهره مناسبی از جمهوری اسلامی ارائه نداده اند و رسانه های کشورهای اسلامی نیز از آنها برداشت کرده و در عمل بر دیدگاه این کشورها از ایران هم تاثیر نامطلوب گذاشته اند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ایفای نقش موثر رسانه ها در مشهد ۲۰۱۷، گفت: از این فرصت می‌توان با برگزاری نشستی ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جهان اسلامی در مشهد در راستای تعامل سازنده به‌دور از سیستم‌های دولتی استفاده کرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: امروز عناصر وحدت بخش بین ما و مسلمانان دنیا بسیار زیاد است و نه تنها در اصولی و احکامی چون توحید، نبوت و حج و غیره بلکه در مبانی فقهی هم بسیار نزدیک هستیم و این خود از دیگر نقاط وحدت آفرین است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد بزرگان و علمای اهل سنت در بحث محبت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تعارضی با ما ندارند ، گفت : این موضوع عنصر بسیار مهمی در تعامل میان ما و اهل سنت است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد : رویداد مشهد ۲۰۱۷ نیز بعنوان محوری اساسی در آشنایی کشورهای اسلامی با واقعیت ایران و تغییر نگاه آنها موثر است و رسانه ها باید نقش خود را قبل و حین این رویداد ایفا کنند و همه باید جدا از تعلقات گروهی، سلیقه ای و اداری خود به این مهم بپردازند.

وی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: این ایام فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ رضوی است چرا که حضرت رضا( ع ) امام رافت و مهربانی است و جامعه ما در تمام جنبه ها نیازمند چنین نگاهی است .

استاندار خراسان رضوی افزود: گروه هایی نظیر داعش، القاعده و تکفیری ها به صورت تعمدی با توسل به خشونت، قتل و برگشت به دوران جاهلیت می خواهند چهره نامناسب و خشنی از اسلام را نشان دهند .

رشیدیان تاکید کرد: برای مبارزه با این نوع جریان ها باید از هر فرصتی نظیر دهه کرامت به منظور  معرفی اسلام ناب و فرهنگ و سیره رضوی به جهانیان استفاده کرد .

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن