اسلاید شواقتصادیستون اصلی

سنگ‌های قیمتی به کمک اقتصاد مقاومتی بیایند

کد خبر : 4609

نماینده مردم مشهد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ‌های قیمتی یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در خراسان رضوی هستند که باید به کمک نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی بیایند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، امیرحسین قاضی‌زاده اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان شهر گوهرسنگ‌های قیمتی مجالی است که می‌تواند اعتماد به نفس تولیدکنندگان خراسانی را افزایش داده و آنها را به سمت تولیدات با کیفیت بهتر سوق دهد.

وی با بیان اینکه سنگ‌های قیمتی می‌توانند زنجیره اقتصادی کاملی داشته باشند، خاطرنشان کرد: افزایش تولید و فرآوری این محصولات سبب بالا رفتن فعالیت یک رشته از به هم پیوسته حوزه اقتصاد از معدن‌کاری گرفته تا صنایع دستی شده و لذا می‌تواند برای رفع چالش‌های اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند زیرا در اثر فعال شدن این حوزه قطعا اشتغال و گردش مالی مناسبی در استان ایجاد می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به شهرت جهانی برخی از سنگ‌های خراسان رضوی تصریح کرد: استفاده کردن از این ظرفیت به نحو احسن سبب می‌شود که گردش مالی به ویژه برای زوار که قصد خرید سوغات را دارند بالا برود.

قاضی زاده ادامه داد: هم‌اکنون سوغات‌هایی از مشهد در اختیار مردم قرار می‌گیرد که جنبه فرهنگی نداشته و یادگاری مناسبی نیست همچنین برخی از کالاهایی که در بازار مشهد به عنوان سوغات توزیع می‌شوند وارداتی و یا قاچاق از چین هستند؛ حال اینکه در شهرهایی مانند اصفهان و یا شیراز تمام سوغات جنبه ماندگاری داشته و سنگ‌های قیمتی می‌توانند زمینه ایجاد یک سوغات ماندگار از سفر مشهد را فراهم کنند.

وی بیان کرد: البته باید در نظر داشت که نباید به بازار محصولات راهبردی از جمله زرشک و زعفران که آنها هم شهرت جهانی دارند آسیب زده شود بلکه باید سنگ‌های قیمتی به عنوان یک کالای دیگر به سبد خرید زوار اضافه شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نگاه فرهنگی و تاریخی را یکی از پشتیوانه‌های مهم برای توسعه صنعت فرآوری سنگ‌های قیمتی دانست و اظهار کرد: بیشتر مردم ایران و یا حتی زوار خارجی که به مشهد وارد می‌شوند با احادیث و تعالیم دینی در ارتباط با سنگ‌های قیمتی آشنایی داشته و به روز کردن فعالیت‌ها در این حوزه می‌تواند میل به خرید آنها را افزایش دهد و در نتیجه میزان گردش مالی و نیاز به تولید در این حوزه افزایش می‌یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن