اجتماعیستون اصلی

۴۰ برج مشهد در معرض خطر آتش‌سوزی هستند

کد خبر : 4588
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: با بررسی‌های انجام شده ۴۰ برج مشهد در معرض خطر آتش‌سوزی هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، مهدی فروزان در جلسه شورای فرعی مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه برخی از برج‌هایی که ساخته شدند در آن‌ها اصول مهندسی رعایت نشده که برج سلمان از آن جمله بود، افزود: هرچند شهر مشهد دارای پیوست پدافند غیرعامل در حوزه شهرسازی است اما نکات لازم در موضوع پدافند غیرعامل در ساخت برخی برج‌ها رعایت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه پس از آتش‌سوزی‌های اخیر هشدارهای ایمنی مجددأ ارسال شده است، عنوان کرد: ماده ۲۱۵ قانون پنجم و ششم توسعه به صراحت اشاره می‌کند که هر پروژه عمرانی که خواست اجرا شود، باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد.
فروزان با اشاره به اینکه هر پروژه ساختمانی و یا برجی که بخواهد در سطح شهرستان‌ها ساخته شود باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد، از مدیران دستگاه اجرایی شهرستان خواست در حوزه کاری خودشان ضمن شناسایی تمام تهدیدات آسیب‌ها را به حداقل‌ها کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه نگاه به اصول پدافند غیرعامل هوشمندی در دفاع را برای ما به همراه خواهد داشت، افزود: امیدواریم در حوزه اقدام و عمل با اجرای مانورهای مختلف در موضوعات مختلف این مهم را عملیاتی کنیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با بیان اینکه برای خیلی از مردم موضوع پدافند غیرعامل نا آشناست، افزود: در حوزه پدافند غیرعامل منشاء انسان است.
وی با اشاره به اینکه محور پدافند غیرعامل به‌عنوان یک سرمایه جاودانه برای انسان است، افزود: هدف پدافند غیرعامل نجات جامعه بشری است از هرگونه تهدیدی که فراروی انسان‌هاست.
فروزان با بیان اینکه اصل پدافند غیرعامل پیشگیری است، بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم جایگاه ساختاری پدافند غیرعامل در کشور، تلفیقی بین شرح وظایف کاری پدافند غیرعامل و مدیریت بحران صورت گرفته ولی در سال ۸۲ با پیشنهاد ستاد مشترک نیروهای مسلح و با نظر مساعد مقام معظم رهبری اصول کاری پدافند غیرعامل ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه فراروی انسان تهدیدات بسیار زیاد طبیعی و غیر طبیعی است، افزود: اکنون ۴۹ تهدید طبیعی از جمله سیل، زلزله، خشکسالی و… در سطح جهان فراروی انسان است.
فروزان با اشاره به اینکه در تهدیدات غیر طبیعی هدف انسان است، تصریح کرد: از ابتدای خلقت انسان تا کنون، ۱۴ هزار جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم و ۴٫۵ میلیارد انسان در روی کره زمین بر اثر همین جنگ‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اعلام اینکه در مقابل این تهدیدها و جنگ‌ها دو نوع برخورد یا حمله متقابل یا ضد حمله وجود دارد، بیان کرد: با امنیت موجود در کشور هیچ دشمن و کشور خارجی در حوزه تهدید جنگی به صورت مستقیم نمی‌تواند کشور را تهدید کند.
فروزان با اعلام اینکه در بُعد نظامی نیروهای پرتوان ارتش سپاه، نیروی انتظامی و سربازان گمنام از هوشیاری بالایی برخوردار هستند، افزود: هدف حوزه پدافند غیرعامل صیانت از جان انسان‌ها و مقابله با هرگونه تهدیدات در هر حوزه و ساختاری که می‌خواهد اتفاق بیفتد، است.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل ضروت دارد دانش خود را ارتقاء دهیم و از فن‌آوری‌های نوین به خوبی بتوانیم استفاده کنیم، تصریح کرد: اکنون نسل چهارم جنگ‌ها را پیش روی خود داریم که دشمن به صورت غیرمستقیم ورود کرده و موجب نابودی جوامع بشری می‌شود.
وی با اعلام اینکه امروز آمریکا و اسرائیل به وسیله سرویس‌های جاسوسی به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند، افزود: به جهت اینکه رشد جمعیت در کشورهای اروپایی و غربی صفر و یا منفی هست و جمعیت مسلمانان رو به رشد، به همین جهت یکی از ترفندهای بسیار حساس و حیاتی دشمن شایعه‌پراکنی و تفرقه بین شیعه و سنی در جهت کاهش جمعیت است.
فروزان با بیان اینکه امروزه جنگ نرم را در پیش روی خود داریم، گفت: در چند سال گذشته جنگ نرم را صرف رواج ماهواره می‌دانستیم، هرچند امروز هنوز هم قسمتی از جنگ نرم مربوط به ماهواره است اما جنگ نرم امروز جنگ بیوتروریسم و بیولوژیکی هست که در دنیا دارد اتفاق می‌افتد.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با اشاره به اینکه در تهدیدات بیولوژیک، شناسایی و کشتن افراد به وسیله مواد شیمیایی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در حوزه بیولوژیک بیماری‌های جدیدی را فراروری انسان‌ها و جامعه بشری داریم.
وی با بیان اینکه مساله بیوتروریسم از صدر اسلام با شهادت ائمه اطهار شکل گرفته و هنوز هم ادامه دارد، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش آمریکا در جهت نفوذ به داخل کشورهاست.
فروزان گفت: آنچه امروز باید به آن توجه جدی داشت موضوع بیوتروریسم و اهداف بیولوژیک است؛ به طوری که دشمن در ۶ حوزه انسان، دام و طیور و آبزیان، نباتات، محیط زیست، منابع طبیعی، هوا و خاک، غذا و دارو و آب نگاه جدی حساس و حیاتی دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی عنوان کرد: دشمن با تداخل چند ژن غذایی به دنبال ایجاد یک نوع محصول جدید است تا از این طریق یک محصول با بازده بسیار بالا تولید کند اما در کنار این محصولات میکروب‌هایی را کار می‌گذارند که بتواند در آینده موجب از بین بردن تمامی محصول و خاک شود.
۹۰ درصد قتل‌های دوره جوانی به جهت کاهش خودکنترلی است
در ادامه فرماندار کاشمر گفت: ۹۰ درصد قتل‌هایی که در دوره جوانی رخ می‌دهد به دلیل کاهش خودکنترلی است.
محمدحسن فرهادی با بیان اینکه با افزایش دانش بهداشتی مرگ و میر در دنیا به شدت کاهش یافته و درجه امید بالا رفته است، افزود: با افزایش مهارت‌های زندگی در دانشگاه، خانواده و افزایش دانش مشاوره و روانشانسی بهداشت روانی لحظه به لحظه فرق می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خشونت در جوامعی که مصونیت‌سازی شده باشد به شدت کاهش می‌یابد، بیان کرد: ۹۰ درصد قتل‌هایی که در دوره جوانی رخ می‌دهد به دلیل کاهش خودکنترلی است؛ به طوری که اگر به فرد خودکنترلی آموزش داده نشوده تا عصبانیت خود را در کلام بیاورد به خشونت فیزیکی تبدیل می‌شود.
فرهادی با اعلام اینکه کشور را در برابر پدافند غیرعامل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است مصون کنیم، بیان کرد: یکی از ابزارهای دشمن در بیمارسازی جامعه شایعه‌پراکنی است.
وی با بیان اینکه اگر زمینه فرهنگی، وحدت و هوشیاری اجتماعی در جامعه بالا نباشد شایعه به راحتی پخش می‌شود و عاملی برای تهدید یک کشور می‌شود، گفت: پدافند غیر عامل یکی از وظایف سازمانی است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن