ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

قول رئیس مجلس برای حمایت از مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 4575
 استاندار خراسان رضوی از قول رئیس مجلس  برای حمایت از مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، علی رضا رشیدیان با اشاره به دیدارهای جداگانه با رئیس مجلس  ، آیت ا… وحید خراسانی و  حجت الاسلام والمسلمین جواد شهرستانی افزود: در این دیدار ها و نشست ها سعی کردیم مباحث مربوط به مشهد ۲۰۱۷ و فرصتی را که برای مشهد به وجود می آید مطرح و در ابعاد مختلف بتوانیم از آن استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: در دیدار با دکتر لاریجانی درباره کنفرانس بین المجالس اسلامی صحبت کردیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم. استاندار افزود: رئیس مجلس هم اعلام کرد که همه تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد. البته برنامه جلسات کنفرانس بین المجالس اسلامی از قبل تقسیم و تعیین شده است.
دکتر لاریجانی گفت: برای این که بتوانیم برش هایی از آن را دعوت کنیم، به عنوان مثال بخش جلسه نمایندگان خانم مجالس کشورهای اسلامی، مشکل خاصی نداریم؛ اما برای دعوت کل کنفرانس باید مترصد باشیم اگر کشوری که سال ۲۰۱۷ میزبان است، انصراف داد، بتوانیم فوری اعلام کنیم که ما آمادگی داریم که این کنفرانس را در ایران و شهر مقدس مشهد برگزار کنیم.
وی ادامه داد: راجع به خود این موقعیت و فرصتی که می شود از آن برای افزایش ارتباطات بین کشورهای اسلامی در حوزه مسائل مشترک، به خصوص با توجه به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و بالقوه ای که استان خراسان رضوی دارد،  استفاده کرد،دکتر لاریجانی بسیار تاکید داشت.
رشیدیان خاطرنشان کرد: رئیس مجلس همچنین بسیار بر بهره گیری از این فرصت تاکید کرد و بنا شد وی هم در این حوزه کمک کند. همچنین مصوبه دولت را هم خدمت وی ارائه کردیم تا   در حوزه های مختلف از این موضوع حمایت کند که قول حمایت هم داد و به این موضوع عنایت داشت.
وی درباره دیدار با آیت ا… وحید خراسانی نیز گفت: در این دیدار ایشان هم درباره جایگاه مشهد و اهمیت مشهد بسیار تاکید داشتند که در این حوزه رهنمود های عمومی ارائه کردند.
وی افزود: ایشان  به  اهمیت جایگاه و معرفی مشهد به صورت درست برای کشورهای اسلامی و گفتمان امام رضا(ع) برای وحدت بخشی بین مسلمانان اشاره داشتند که تحقیقا بیش از ۹۸ درصد مسلمانان جهان روی حب پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) ایشان هیچ مشکلی با هم ندارند و درصد کمی که افرادی به نام ناصبی و تکفیری و … هستند، اقل در جامعه مسلمانان هستند که هدایت این ها توسط کشورهای دشمن با اسلام در حال انجام است.
رشیدیان با اشاره به نشستی با  حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز  گفت: وی اقداماتی را در زمانی که نجف پایتخت کشورهای اسلامی شده بود، در آن جا در زمینه های مختلف انجام داده بود که تجارب خود را بیان کرد و با توجه به این که وی نمایندگی آیت ا… سیستانی را دارد، در حوزه اقدامات وحدت بخش در نحله های مختلف شیعه و شاخه های منتسب به تشیع ، می تواند نقش آفرینی و کمک کند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن