ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

ترسیم افق ۲۰ ساله آینده مشهد برای میزبانی ۴۰ میلیون زائر

کد خبر : 4546

عضو شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷، از ترسیم افق ۲۰ ساله آینده مشهد برای میزبانی ۴۰ میلیون زائر خبر داد .

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، سید جلال فیاضی در برنامه “جشن کرامت” که از شبکه جهانی جام جم پخش شد، با اشاره به انتخاب مشهد از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی پرداخت و گفت: مشهد یک مجموعه زیارتی، و گردشگری مذهبی است که از این منظر بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل از سوی آیسسکو (موسسه علمی، آموزشی، پژوهشی سازمان کنفرانس اسلامی) در سال ۲۰۱۷ یعنی از حدود دهم دیماه ۱۳۹۵ تا دهم دیماه ۱۳۹۶ برای یک سال، به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی تعیین شده است و این فرصتی است برای ما که مشهد را به همه مسلمانان و مردم جهان معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: مردم جهان باید بدانند در این سرزمین بزرگ و سترگ، شهری است که کعبه آمال همه آزادگان، مسلمانان و شیعیان جهان است. شهری که سالانه میلیون‌ها ارادتمند و عاشق را به سوی خود فرا می‌خواند.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد سپس به اقدامات انجام شده برای استفاده از این ظرفیت مهم بین‌المللی برای مشهد پرداخت و اظهار کرد: حدود یک سال است که با مصوبه شورای اسلامی شهر، در شهرداری مشهد ستاد مشهد ۲۰۱۷ تشکیل شده و شورای راهبردی آن هر ماه به صورت مرتب جلسه دارد و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای مشهد ۲۰۱۷ انجام داده است.
فیاضی تصریح کرد: اگرچه مردم مشهد از گذشته از فرهنگ میزبانی قابل توجهی برخوردار هستند و به میهمان‌نوازی مشهورند، اما در این سال این فرهنگ باید ارتقا پیدا کند، تا ما بتوانیم میزبانان بهتری برای میهمانان ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) باشیم.
وی سپس به اجلاس‌های بین‌المللی که در سال ۲۰۱۷ در مشهد برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: همایش‌های گوناگونی در این سال برگزار خواهد شد که از جمله می‌توان اجلاس شهرداران جهان اسلام، اجلاس جوانان جهان اسلام، کنفرانس بین‌المللی مدیریت برنامه‌ریزی شهری با رویکرد شهر اسلامی، کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن و کنفرانس راه ابریشم نام برد که عمدتا توسط شهرداری مشهد انجام خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره پروژه‌های مختلفی که برای آماده شدن مشهد برای سال ۲۰۱۷ در مشهد اجرا شده یا در دست اجرا است به اتصال خط یک قطار شهری مشهد به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد اشاره کرد که حدود یک ماه گذشته صورت گرفت .
فیاضی خاطر نشان کرد: خط دو قطار شهری مشهد نیز در بهار ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و خط سه قطار شهری مشهد که دیگر خطوط ریلی را به حرم مطهر متصل می کند در این سال شتاب بیشتری می‌گیرد.
وی افزود: مشهد حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد که در مقاطعی دوبرابر جمعیت ساکن خود میهمان دارد، مثلا ما در دهه آخر صفر و ایام نوروز حدود ۶ میلیون نفر میهمان داریم که باید زیرساخت‌های این شهر برای خدمات‌دهی به چنین جمعیتی مناسب باشد.
عضو شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ گفت: ما باید از فرصت این بارگاه نورانی، شهر زیبا و مردم مهمان دوست استفاده کرده و مشهد را هرچه بهتر به مردم جهان معرفی کنیم.
فیاضی همچنین مژده افتتاح خبرگزاری فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت را به هموطنان داد و گفت: در آستانه مشهد ۲۰۱۷ و در دهه کرامت امسال خبرگزاری فرهنگ رضوی افتتاح می‌شود که در ابتدا به زبان فارسی راه‌اندازی می‌شود و در یک دوره یک ساله به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی در حوزه فرهنگ رضوی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مشهد در افق ۲۰ ساله سالانه پذیرای ۴۰ میلیون زائر خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم این حرکت‌ها زمینه‌ای را فراهم کند که سال ۲۰۱۷ سال پایه برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و بتوانیم از این موضوع به عنوان سکوی حرکت به سمت توسعه شهر مشهد، توسعه میزبانی و توسعه میهمان پذیری این شهر استفاده کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن