اجتماعیستون اصلی

اهدای پرچم متبرک بارگاه مطهر حضرت رضا علیه السلام به شیخ زکزاکی در زندان نیجریه

کد خبر : 4524

رهبر مسلمانان غرب آفریقا که در بند رژیم نیجریه است، اجازه یافتند در ملاقات با این عالم مبارز پرچم متبرک حرم حضرت رضا(ع) را به وی اهدا کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  ستاد خبری جشن های دهه کرامت آستان قدس رضوی، خانواده این عالم بزرگوار عنوان کردند: تقدیم پرچم حرم حضرت رضا(ع) موجبات مسرت شیخ زکزکی و همسر مجاهد ایشان را فراهم آورده است و ایشان ضمن تقدیر از این اقدام آستان قدس رضوی، از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) درخواست نمودند تا نایب الزیاره ایشان باشند و برای پیروزی اسلام و تمامی مجاهدان جهان دعا کنند.
لازم به ذکر است؛ دو سال پیش کاروان فرهنگی- تبلیغی «زیرسایه خورشید» به دعوت شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه به این کشور اعزام شد. حضور خدام رضوی که حامل پرچم متبرک بارگاه حضرت رضا(ع) و سوغات فرهنگی بود با مراسم چهلم شهدای روز قدس نیجریه مصادف گردید. در آن مراسم، این عالم بزرگوار از نقش امام خمینی(ره) در توسعه جریان اسلامی نیجریه گفته و بر ادامه این مسیر تاکید نموده بود. در روز قدس دو سال قبل عوامل ارتش نیجریه به راهپیمایان روز قدس زارریا حمله کرده بودند که سی نفر از جمله سه پسر شیخ زک زکی به شهادت رسیدند.
گفتنی است؛ آذر ماه سال گذشته بر اثر حمله عوامل ارتش نیجریه به شیعیان «زاریا» تعدادی کشته و زخمی شدند. این حمله منجر به تخریب حسینیه بقیها… نیجریه شد. همچنین در جریان این حمله، شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه و همسر بزگوارشان زخمی و دستگیر شدند. خبرها حاکی از آن است که شرایط جسمانی این چهره سرشناس مسلمانان نیجریه در زندان این کشور مساعد نیست و نبود امکانات و فشارها بر وخامت حال ایشان افزوده است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن