اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

ساخت المان با موضوع مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 4435

همزمان با آغاز دهه کرامت، المان های شهری متناسب با این دهه در شهر مشهد جانمایی و رونمایی می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، در دهه کرامت امسال ۱۳ اثر برگزیده فراخوان المان دهه کرامت در شهر مشهد جانمایی و نصب خواهد شد.

بر این اساس صاحبان آثار برگزیده این جشنواره حامد توسلی با اثر «شمس الشموس»، سمیرا بغیاری با اثر «عند ربهم یرزقون»، عاطفه صفی زاده با اثر «مشهد۲۰۱۷»، حجت سالار محمدی با اثر «سلام»، سمیه صاحبی بااثر «رنگین کمان»، نوید فلاحت با آثار «زیارت شیرین» و «مدافعان حرم»، مهدی روحانی پوربا اثر «زائر»، راضیه صدیف با اثر «امام و کودکان»، مصطفی نادری پور با اثر «همه اقوام»، وجیهه دانا با اثر «نقاره خانه»و شایسته روحانی با اثر «پشت و پناهم رضا(ع)» هستند.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره فضاآرایی شهری دهه کرامت، این المان ها همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) در برخی از نقاط شهر شامل احمد آباد ابتدای بولوار ملاصدرا ، میدان شهدا، میدان تقی آباد، میدان بسیج، میدان ملک آباد و چهار راه فدائیان اسلام و برخی دیگر از نقاط شهر جانمایی و رونمایی خواهد شد.به گزارش خراسان رضوی، صبح دیروز جمعی از خبرنگاران نیز با همراهی قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری از سه کارگاه ساخت المان های دهه کرامت در حاشیه شهر مشهد بازدید کردند.

راضیه صدیف که با اثر «امام و کودکان» یکی از برگزیدگان فراخوان المان جشنواره شهرکرامت است، در این بازدید گفت: در این طرح سعی شده است، صمیمیت امام رضا(ع) با کودکان نشان داده شود.

مسیر بعدی ما کارگاه ساخت المان های «زیارت شیرین» و « مدافعان حرم» بود، این دو اثر برگزیده کاری مشترک از دو هنرمند نوید فلاحت و سمیه سریری است. فلاحت در جمع خبرنگاران گفت: المان مدافعان حرم با طراحی ۸ سرو است که بر روی ۳ سرو ۲۲۰ هزار نقطه به پاسداشت مقام شاخص شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم رسم خواهیم کرد.

در آخرین کارگاه میزبان سه المان برگزیده جشنواره دهه کرامت شدیم. حامد توسلی صاحب اثر شمس الشموس به ویژگی متحرک بودن طرحش اشاره کرد و گفت: این المان طوری طراحی شده است که شمس های آن با رنگ های طلایی و سرمه ای متحرک است.
همچنین عاطفه صفی زاده یکی دیگر از صاحبان آثار برگزیده در جشنواره المان های دهه کرامت، گفت: المان مشهد ۲۰۱۷ را با الهام گیری از الگوی این رویداد با افزایش برخی از نمادها مانند کبوتر به عنوان صلح و آزادی وهمچنین رنگ بندی قاره های مختلف جهان طراحی کردم.

سمیرا بغیاری نیز در این کارگاه در جمع خبرنگاران با توصیف اثر «عند ربهم یرزقون» گفت: این المان با الهام گیری از مشهد به عنوان پایگاه شهدای مدافع حرم در ابعاد ۳×۳ متر با تصویری از برادران شهید بختی طراحی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن