اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

ضرورت تعیین بودجه مستقل برای مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 4453

جانشین شهردار مشهد در ستاد مشهد ۲۰۱۷ گفت: اختصاص ردیف بودجه مستقل برای مشهد ۲۰۱۷ باید از سال گذشته پیگیری می‌شد و نمایندگان استان و مجموعه دولت پاسخگوی این موضوع باشند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، علی اصغر عنابستانی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی در سال ۲۰۱۷ اظهار کرد: موضوع پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک مساله استراتژیک و با اهمیت است، به ویژه در حال حاضر که دشمن به سمت ایجاد تفرقه و از هم گسیختگی دنیای اسلام پیش می‌رود.

وی افزود: موضوع انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام از سال ۲۰۱۰ مطرح شد و این یعنی ما از ۷ سال قبل تا به امروز فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم و امروز زمان اندکی پیش رو داریم.

جانشین شهردار در ستاد مشهد ۲۰۱۷ گفت: درمورد مشهد ۲۰۱۷ هم بدنه دولت و هم شهرداری مشهد کارهایی که می‌توانستند انجام بدهند را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: حالت مطلوب این بود که استانداری و سایر دستگاه‌های موثر جلو بیایند، احساس مسئولیت کنند و بیشتر از این فعالیت داشته باشند.

عنابستانی بیان کرد: در این راستا طبق مصوبه شورای شهر به سرعت ستادی در شهرداری تشکیل و همت ما بر این شد که همه عوامل تاثیرگذار و مدیریت شهری در این موضوع دخیل شوند.

مشاور شهردار مشهد با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، ادامه داد : البته واقعا متاسفم که بعد از یک سال و نیم از تشکیل این شورا که اولین مصوبه آن قبل از تشکیل رسمی‌، ملاقات با رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده، این امرهنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۰۶ گفت: اصفهان سه سال متوالی برای‌ این موضوع ردیف بودجه گرفت اما این اتفاق در مشهد نیفتاد و بازهم باعث جای تاسف است که باید از ردیف‌های متفرقه برای این موضوع مهم استفاده کنیم.

عنابستانی تأکید کرد: این ردیف بودجه باید از سال گذشته پیگیری می‌شد که در سال ۹۵، یک ردیف مشخص برای مشهد ۲۰۱۷ داشته باشیم و نمایندگان استان و دولت باید پاسخگوی این موضوع باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن