اجتماعیستون اصلی

مشکلی برای تامین آب مشهد از سد دوستی وجود ندارد

کد خبر : 4273
در حالی که چند روز پیش معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد اعلام کرده بود به دلیل این که افغانستان سد سلما را احداث کرده است، ورودی آب به سد دوستی کاهش یافته و آب منطقه ای استان، تامین آب مشهد از این سد را فقط تا اول مهر تضمین کرده است، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که مشکلی برای تامین آب مشهد از سد دوستی وجود ندارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تامین آب شرب شهر مشهد هیچ جای نگرانی نداریم و برنامه ریزی های انجام شده به گونه ای است که نه تنها سال ۲۰۱۷ بلکه سال های آینده مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

محمد مقدوری افزود: نگرانی کلی درباره موضوع آب برای شرق کشور و از جمله خراسان رضوی داریم و همواره این موضوع مورد توجه بوده است. وی درباره ساخت سد سلما در افغانستان و تاثیر آن بر آب سد دوستی که تقریبا یک سوم آب مشهد را تامین می کند، ادامه داد: ظرفیت سد سلما حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب است و حجم مخزن آب سد دوستی نیز یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب است که با توجه به رسوب طبیعی طی هشت سال اخیر، این رقم اکنون حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که هم اکنون حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در سد دوستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۵ بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در مجموع ۷۵ میلیون متر مکعب آب از سد دوستی به مشهد منتقل می شود که در حال انجام است و تقریبا تابستان هم رو به اتمام است.

وی با اشاره به خبر منتشر شده به نقل از معاون شرکت آبفای مشهد در برخی رسانه ها درباره کمبود آب سد دوستی، افزود: هیچ جای نگرانی نیست و امسال بخش اعظمی از ۷۵ میلیون متر مکعب آب که قرار بوده از سد دوستی به مشهد منتقل شود، تامین شده است. مقدوری ادامه داد: در برنامه ریزی تامین آب، عمده استفاده آب از سد دوستی مربوط به شش ماهه اول سال است که این کار انجام شده است و اصلا از این بابت جای نگرانی نیست.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن