اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصت مغتنمی برای برگزاری نشست های بین المللی تخصصی حوزه علم پزشکی

کد خبر : 4264

با حضور استاندار خراسان رضوی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این اجلاس با بیان اینکه نیاز به استاندارسازی خدمات درمانی و توزیع متناسب آن در سطح کشور جزو نیازهای ضروری است، گفت: دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه به این مهم زمینه عملیاتی شدن تحول نظام سلامت را به عنوان یکی از بزرگترین سندهای افتخار نظام فراهم کرده است.
وی با اشاره به هزینه های بالای خدمات پزشکی در سالهای گذشته، افزود: با عملیاتی شدن اهداف حوزه بهداشت و درمان، فضا برای ارائه خدمات درمانی به تمامی قشرهای جامعه و زیرپوشش قرار گرفتن تقریبا ۱۰۰ درصد جمعیت استان تحت خدمات بیمه ی سلامت فراهم شده است.
رشیدیان به تبیین برخی از دستاوردهای اجرایی شدن سیاست های بهداشت و درمانی دولت در خراسان رضوی پرداخت و اظهار داشت: کاهش میزان پرداختی بیماران در مناطق روستایی و محروم و فراهم کردن شرایط برای اقامت پزشکان در آنجا، تشویق مادران به انجام زایمان طبیعی و کاهش ۱۱ درصدی عمل سزارین، ارتقا خدمات اورژانس، اختصاص دو فروند بالگرد به امر خدمات رسانی هوایی، ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافران داخلی و خارجی در قالب توریسم درمانی، تبادل استاد و دانشجو در رشته های پزشکی با کشورهای همسایه و انجام برخی عمل های جراحی در افغانستان از جمله مهم ترین این موارد است.
استاندار خراسان رضوی مشهد ۲۰۱۷ را فرصت مغتنمی برای برگزاری نشست های بین المللی تخصصی در حوزه علم پزشکی برای تبادل اطلاعات با کشورهای مسلمان دانست و بر لزوم بهره گیری از آن برای توسعه تعاملات تاکید کرد.
وی تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی موجود در استان از نظر علمی بسیار قوی بوده و در بخش پژوهش حائز رتبه سوم کشور شده است.
رشیدیان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تنها با تحول در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی و گسترش دامنه سیاست های اقتصاد مقاومتی به تمامی عرصه ها می توان شاهد عملیاتی شدن این مهم بود .
وی ارائه خدمات بهداشت و درمان در سطح عمومی را پس از اجرایی شدن برجام بسیار قابل قبول ارزیابی و خاطرنشان کرد: با رفع موانع برای ورود تکنولوژی های نوین علم پزشکی فضا برای عکلیاتی شدن طرح های مربوط به غربالگری و پیشگیری، کاهش هزینه های درمانی و توسعه سطح پوشش خدمات پزشکی بیش از پیش فراهم شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری های صورت گرفته برای تاسیس دو مرکز درمانی در شرق شهر مشهد مقدس، زمین یکی از آنها توسط آستان قدس رضوی تامین شده و هزینه ها برای تهییه زمین مورد نیاز برای دومین مرکز درمانی حاشیه شهر توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده که در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی خواهیم بود.
وی بر لزوم انطباق آموزش های پزشکی با نیازهای جامعه و بهره گیری از ظرفیت های دانایی موجود تاکید و ابرازامیدواری کرد: با وجود شرایط امنیت و آرامش موجود در کشور برخلاف جنگ های موجود در منطقه، زمینه برای ارائه بیش از پیش خدمات درمانی به صورت همگانی با هدف تحقق عدالت و حفظ شان و کرامت انسانی فراهم شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن