اقتصادیستون اصلی

اجرای طرح “بارش باران ۲ “برای سرمایه داران در مشهد

کد خبر : 4241

طرح بارش باران یک، امسال اجرایی می‌شود و افراد می‌توانند با اقساط ماهانه ۱۷۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری کنند که در بارش باران ۲ این اقساط را تا ۱۷ میلیون تومان نیز برای افرادی که توان مالی بیشتری دارند، افزایش می‌دهیم.


به گزارش صبح مشهد، یکصد و سی و هفتمین جلسه کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با حضور اعضا و معاون اقتصادی شهردار مشهد برگزار شد.
اولین دستور کار این جلسه در ارتباط با لایحه شهرداری برای تهیه مسکن کارکنان شاغل در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در قالب بسته حمایتی بود.
مسکن با اقساط ۱۰ ساله برای کارکنان شهرداری
مجتبی رجایی خراسانی، مدیر منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه شهرداری مشهد درباره این لایحه اظهار کرد: این طرح برای ۲ هزار نفر از نیروهای شهرداری است که می‌توان نیروهای شرکتی را نیز که جمعیت آنها ۴هزار نفر است به این مجموعه اضافه کرد و مد نظر ما این است که مسکن‌ها به اعضا به صورت اقساط ۱۰ ساله و با کسر از حقوق انجام شود.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد در ادامه گفت: متأسفانه ما تجربه‌ای ناموفق در یکی از شرکت‌های شهرداری داشته‌ایم و زمین با اقساط ۱۵ ساله به کارکنان داده شده که متأسفانه برخی ۳ سال است اقساط خود را پرداخت نکردند.
تسهیلات ۱۲۰ میلیارد تومانی مسکن برای کارکنان
محمدرضا مزجی ادامه داد: تجربه‌های موفقی در ارائه مسکن به کارکنان وجود دارد که برای نمونه مسکن آماده در اختیار شهرداری قرار گیرد و ما نیز به سرمایه‌گذار زمین و پروانه دهیم و کارکنان تا مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنند و حتی اگر خانه‌ای در سطح شهر دارند را شهرداری به قیمت کارشناسی خریداری کند و برای این اقدام باید کارگزار بانکی انتخاب کنیم تا تسویه‌حساب بر عهده بانک باشد.
خلیل موحدی محصل، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز تصریح کرد: باید این مسکن‌ها به افراد نیازمند شهرداری داده شود و به نظر من می‌توانیم به سرمایه‌گذار مسکن مهر گلبهار زمین و پروانه بدهیم و این واحدها را برای کارکنان شهرداری خریداری کنیم و با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه مبلغ مورد نظر از کارکنان دریافت شود.
در پایان قرار شد این دستور در جلسه آتی کمیسیون با کار کارشناسی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
شهرداری برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی ارائه کند
در دستور دوم این جلسه پیشنهاداتی در خصوص اقتصاد مقاومتی مطرح شد که بر اساس آن در راستای برنامه‌های برون‌سپاری، پرهیز از تصدی‌گری، چابک سازی سازمانی و تحقق مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد.
محمدحسین جهانبخش، عضو دیگر شورای شهر در این خصوص گفت: درخواست ما این بوده در سالی که مقام معظم رهبری آن را اقدام و عمل نام‌گذاری کردند، شهرداری برنامه‌هایی که می‌تواند تا پایان سال عملیاتی کند را اعلام و در واقع مشکلات شهر در اولویت قرار گیرد و هر معاونت شهرداری برنامه‌های خود را اعلام نماید.
طرح بارش باران با اقساط ۱۷۰ هزار تومانی
معاون اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد مباحث مرتبط به اقتصاد مقاومتی را از ابتدای مدیریت خود مورد توجه قرار داده و برای امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف می‌شود که از این مقدار ۲ هزار میلیارد تومان آن در حال بررسی و هزار میلیارد تومان آن در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده است.
مزجی ادامه داد: طرح بارش باران یک، امسال اجرایی می‌شود و افراد می‌توانند با اقساط ماهانه ۱۷۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری کنند که در بارش باران ۲ این اقساط را تا ۱۷ میلیون تومان نیز برای افرادی که توان مالی بیشتری دارند، افزایش می‌دهیم.
محمود عامری‌فرد، نایب رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: شورای چهارم و شهرداری مشهد در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته اما به دنبال نوآوری، تقویت و جدیت بیشتر در این مسیر هستیم و ما نیز باید سیاست‌گذاری و اهداف را تبیین کنیم شهرداری در پایان گزارش عملکرد به ما ارائه دهد.
عبدالکریم جوادی، عضو دیگر شورای شهر نیز عنوان کرد: در این طرح به موضوع صرفه‌جویی اشاره‌ای نشده که باید در این راستا نیز گام‌های عملی برداشته شود.
موحدی محصل همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: باید در این سیاست‌ها شناسایی چرخه‌های مزیت‌دار، سوق سرمایه به سمت تولید و بنگاه‌های تولیدی و صرفه‌جویی در امور نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

بعد از بررسی این طرح قرار بر این شد این لایحه با بندها ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تطبیق داده شود و در جلسه بعدی کمیسیون مجدد مطرح شود.
مخالفت شورا با واگذاری عملیات آتش‌نشانی به بخش خصوصی
دستور سوم نیز در خصوص شرایط و ضوابط واگذاری عملیات آتش‌نشانی به بخش خصوص بود که با نظر اعضای کمیسیون ضمن تأکید مخالفت کمیسیون امور اقتصادی این لایحه مسکوت گذاشته شد.
دستور چهارم و پنجم در مورد پروژه‌های مشارکتی حلما و محیا بود که با نظر کمیسیون با انجام اصلاحات پیشنهادی کارگروه و تشکیل صندوق فراخوان موافقت گردید.
خریداری یک شرکت برای تسریع راه‌اندازی شرکت مادر تخصصی زائر
دستور پایانی کمیسیون در مورد ارائه گزارش معاون اقتصادی شهرداری مشهد بود که وی در ارتباط با شرکت مادر تخصصی زائر گفت: ما برای تشکیل این شرکت از مشاوره‌های آقای رحمانی که چند سالی ریاست بورس را بر عهده داشته، استفاده کردیم و به ما پیشنهاد دادند با توجه به اینکه ثبت شرکت زمان‌بر و بین ۴ تا ۶ ماه زمان می‌برد از شرکت‌هایی که در گذشته ثبت شده استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در این راستا شرکتی در ارتش به نام هولدینگ کاسپین ثبت شده که مذاکراتی در این راستا انجام شد و یک شرکت سهامی عام نیز در مشهد وجود دارد که آماده فروش هستند و با اجازه کمیسیون اقتصادی ما می‌توانیم این شرکت‌ها را خریداری کنیم و از زمان ۴ تا ۶ ماه استفاده کنیم.
مزجی عنوان کرد: اگر ما یکی از این شرکت‌ها را خریداری نکنیم و خود به دنبال ثبت شرکت باشیم عملاً بحث شرکت مادر تخصصی زائر در این دوره مدیریت شهری به پایان نمی‌رسد و تأسیس نمی‌شود.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: آستان قدس رضوی نیز برای همکاری با ما در این شرکت اعلام آمادگی کرده که قطعاً با همکاری شهرداری و آستان قدس رضوی به نتایج خوبی خواهیم رسید.
در پایان قرار بر این شد بحث خرید شرکت برای این طرح در جلسه آتی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن