اجتماعیستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

«نه» قاطع دادستانی به تخریب محیط زیست

کد خبر : 4189

معاون دادستان و سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت: دادستانی هم چنان قاطعانه در برابر تخریب محیط زیست و انفجارات کمربند جنوبی ایستادگی می کند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد قاضی محمد بخشی محبی در حاشیه بازدید رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی و تعدادی ازاعضای شورای حفظ حقوق بیت المال از ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: علی رغم هزینه هایی که برای ساخت کمربند جنوبی شده است و اعتراضاتی که صورت گرفته تا زمان تعیین تکلیف نهایی و بازبینی وَیَا توجیه منطقی پروژه، دادستانی اجازه نخواهد داد انفجارها ادامه پیدا کند.
وی افزود : در پاسخ به کسانی که معتقدند از بیت المال برای این پروژه استفاده شده و اکنون به هدر رفته است باید گفت حال که بخش اعظمی از محیط زیست مشهد و کوه ها از بین رفته اند چند میلیارد تومان لازم است تا آنها را به حالت اولیه بازگرداند و تنفس گاه شهر را نجات داد؟ این پروژه به محیط زیست شهر آسیب بزرگی زده است و هرجا که جلوی آسیب بیشتر گرفته شود غنیمت است.
وی تصریح کرد: اگر این پروژه به همین روال بخواهد ادامه پیدا کند هزینه های گزاف تری از بیت المال وشهر را با وجود مخالفت تعدادی از اعضای شورای شهرصرف می کند و دیگر قابل بازگشت نیست.
وی ادامه داد: هزینه های صورت گرفته نیز قرار نیست از بین برود و اگر پروژه به نحوی اجرا شود که محیط زیست آسیب نبیند یا این منطقه با رویکرد مناسبی در اختیار سازمان های مردم نهاد برای زمین های ورزشی و گردشگری و … قرار گیرد مدعی العموم هیچ مخالفتی با آن نخواهد داشت.
قاضی بخشی محبی افزود : اعلام شده این طرح در هنگام تصویب تا حدودی توانسته مجوزهای لازم را اخذ کند اما در آن زمان مدیریت شهری وجود چنین طرحی را لازم می دانسته و امروز وجود آن برای سلامتی مردم مشهد و محیط زیست باعث ایجاد آسیب میشود و باید سازوکار آن به گونه ای باشد که کمترین آسیب به محیط زیست وارد گردد.
وی گفت: موضوع کمربند جنوبی در شورای حفظ حقوق بیت المال وکمیته شناسایی ان نیز مورد بررسی قرار گرفته است و چندی پیش نیز طی نامه ای رسمی ضرورت حفظ محیط زیست را به شهرداری گوشزد کرده و دستور دادستان مبنی برتوقف انفجارات تا تعیین تکلیف نهایی ابلاغ شد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن