ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تصویب برنامه های رویداد «پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷» در هیات دولت

کد خبر : 4117

دبیر شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷ گفت: لایحه پیشنهادی به کمیسیون فرهنگی دولت در خصوص رویداد «مشهد ٢٠١٧» به تصویب هیات دولت رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی- مشهد ۲۰۱۷، سید سعید سرابی در این خصوص اظهار کرد: در جلسه امروز هیات دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی، لایحه رویداد «مشهد ٢٠١٧» که حاوی طرح ها و برنامه های پایتخت فرهنگ اسلامی بود، به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خراسان رضوی در خصوص «انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی از سوی آیسسکو» نیز به هیأت وزیران ارایه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در این راستا همچنین هیأت دولت مصوب کرد شورای سیاست‌گذاری رویداد «پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷» تشکیل گردد.

این شورا مکلف است با رویکرد فرهنگی نسبت به تعیین سیاست‌ها و تدوین برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی در این خصوص اقدام نماید.

وی ادامه داد: همچنین شورای عالی معماری و شهرسازی ویژه تدوین و هماهنگی برنامه‌های زیرساختی فضایی – کالبدی رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگ اسلامی» تشکیل جلسه خواهد داد.

سرابی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به منظور حفاظت از شأن و جایگاه حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) در سیمای شهری مشهد مکلف شد تا نیمه اول سال ٢٠١٧ نسبت به تعیین حریم منظری حرم مطهر رضوی و ابنیه تاریخی وابسته به آن و همچنین امکان‌سنجی نسبت به ثبت جهانی محدوده حرم امام رضا(علیه السلام) اقدام کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن