اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

کمیته های ذیل مشهد ۲۰۱۷ تغییر ساختاری نخواهند داشت

کد خبر : 4134

استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس جمهور به تمامی سازمان ها و وزارت خانه ها تاکید کردند که از ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ برای تکمیل زیر ساخت های مشهد و توسعه ظرفیت های گردشگری و زیارتی مشهد استفاده کنند.

علی رضا رشیدیان در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد با اشاره به جلسه هیئت دولت اظهار کرد: رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر مصوبات، به تمامی سازمان ها و وزارت خانه ها تاکید کردند که از ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ برای تکمیل زیر ساخت های مشهد و توسعه ظرفیت های گردشگری و زیارتی مشهد استفاده کنند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور در این مصوبات دستور ویژه ای برای همکاری کلیه دستگاهها داد؛ تصریح کرد: رئیس جمهور برای اینکه وزارت خانه ها بتوانند بودجه متمرکز خود را برای طرح های مصوب ۲۰۱۷ هزینه کنند، مجوز صادر کرد و علاوه برآن یک ردیف بودجه برای موضوع مشهد ۲۰۱۷ در سال ۹۶ و یک بودجه جاری برای کارهای اجرایی و هزینه ای در دستور کار خود قرار داد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به چهار پیشنهاد در یک بند از مصوبه کمیسیون، بیان کرد: یکی از آنها اختصاص ۱۰ درصد بودجه متمرکز سازمان ها برای طرح های مصوب مشهد ۲۰۱۷ است.
وی با بیان اینکه جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک شایانی برای مسئله ۲۰۱۷ کرد؛ عنوان کرد: رئیس جمهور نیز تاکید کرد که باید از این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت های مشهد استفاده شود و در واقع ۲۰۱۷ جهشی برای توسعه زیر ساخت ها ی مشهد باشد.
رشیدیان در خصوص گرفتن تسهیلات از دولت برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ اظهار کرد: در مورد کلیات تسهیلات در این جلسه صحبت شد اما با توجه به اینکه رقم درخواستی باید پایین تر از نرخ مصوب باشد بانک مرکزی با بررسی های خود تعیین می کند که از کدام محل تامین شود.
وی در خصوص بحث ستاد ملی شهر سازی بیان کرد: تمام این ها یک کارگروه کمیسیون های موقتی برای بحث ۲۰۱۷ است و ان بحثی که با ان عنوان مطرح شد برای استفاده از ظرفیت های ملی در بحث استانی می باشد مانند املاک ابنیه تاریخی در اطراف حرم به طوری که برای تملک ان مشکل داشتیم و در همین ستاد ملی تصویب شد که در واقع وزارت مسکن تامین اعتبار کند و تملک کند و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هزینه بازسازی انها را تایید کند.
وی در پایان گفت: کمیته چهار گانه هیچ تغییر ساختاری نداشته است و فقط عناوین آن مقداری اصلاح شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن