دانش و فناوریستون اصلی

تجلیل از خادم نمونه فرهنگ رضوی از سینماگران در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

کد خبر : 4114

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: از فعالیت های ویژه برنامه های بخش سینمایی جشنواره انتخاب خادم نمونه فرهنگ رضوی از میان سینماگران و تجلیل از وی در آیین اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) می باشد

به گزارش صبح مشهد به نقل از بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، حجت الله ایوبی، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های متنوع فرهنگی کشور برای برگزاری جشنواره امام رضا(ع)، رخدادی شگرف در ابعاد فرهنگی و هنری است، گفت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان باید آداب و اصول برپایی جشنواره های سینمایی رعایت شود به همین منظور استفاده از مشاوران هنری و سینمایی برای برگزاری جشنواره های کیفی ضرورت دارد.

وی با رضایتبخش ارزیابی کردن فعالیت برخی استان ها در جشنواره سال گذشته، اظهار کرد: به جای سفارش تولید باید به شناسایی آثار تولیدشده بپردازیم. البته اعتباراتی برای ساخت فیلم حرفه ای دینی در نظر گرفته شده است و اولویت ما ساخت فیلم با محوریت فرهنگ رضوی است.

ایوبی با تاکید بر لزوم رفع چالش های فضای سینمایی با ظرافت و احتیاط تصریح کرد: باید همسو با تاکید مقام معظم رهبری، نسبت به استفاده بهینه از ابزار هنر و سینما برای تبلیغ و تفهیم مسائل دینی اهتمام داشت.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به به استقبال از بخش سینمایی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: دبیرخانه جشنواره های سینمایی در سه استان یزد، گلستان و لرستان تاکنون آثار متعددی در قالب های مستند، فیلم کوتاه، انیمیشین و تولیدات تلویزیونی رضوی دریافت کرده اند. البته باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که هر سال نسبت به سال گذشته گامی به جلو برداشته شود.

وی انطباق آثار سینمایی با آموزه های رضوی را ضروری دانست و ابراز کرد: باید تلاش شود تا خروجی جشنواره در اختیار مردم قرار گیرد و از همه ظرفیت ها برای ارائه آثار کیفی تر استفاده شود.

ایوبی تاکید کرد: با توجه به آنکه خروجی تلاش های یک ساله همه اعضای فعال چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مراسم اختتامیه استان ها بروز و ظهور می یابد، بنابراین تلاش بر این باشد که در استانهای میزبان بخش سینمایی، آیین های اختتامیه باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به فراخوان گسترده، بخش سینمایی چهاردهمین دوره از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سایت های سینمایی تصریح کرد: انتخاب خادم نمونه فرهنگ رضوی از میان سینماگران و تجلیل از او در آیین اختتامیه جشنواره که در شب میلاد امام هشتم(ع) در مشهد مقدس برگزار می شود، از جمله ویژه برنامه های بخش سینمایی جشنواره است.

ایوبی با اشاره به تشکیل ستاد پشتیبانی جشنواره امام رضا(ع) در حوزه سینمایی با همکاری دفتر امور جشنواره ها و همکاری های بین المللی سازمان سینمایی بیان کرد: شناسایی ۱۰ اثر از سوی مرکز گسترش سینمای تجربی و ۱۰ اثر از سوی انجمن سینمای جوان از جمله نتایج جلسات این ستاد بود که در کنار آثار ارسالی، به نمایش در می آیند.

وی از پیشنهاد برخی سینماگران برای برگزاری کارگاه ایده تا تولید خبر داد و گفت: علاوه بر این، آسیب شناسی تولیدات دینی، بررسی نحوه نمایش  معصوم(ع) در فیلم دینی و ایجاد بازار برای فروش آثار تولیدشده نیز از سوی آنها پیشنهاد شده است.

وی افزود: بنیاد سینمایی فارابی شش فیلم بلند با محتوای رضوی را شناسایی کرده که به جشنواره می رسند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن