اجتماعیستون اصلی

مشهد میزبان ۱۰۰ متخصص و جراح داخلی و خارجی قلب و عروق

کد خبر : 4000
هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی با حضور جراحان و پزشکان متخصص داخلی و خارجی، ششم تا هشتم مردادماه با تاکید بر بررسی بیماری های مادرزادی قلب در مشهد برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، دکتر «منوچهر رادپور» دبیر علمی این کنگره روز پنجشنبه در نشست تشریح برنامه های این کنگره گفت: ۱۰۰جراح و متخصص قلب و عروق در هشتمین کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی حضور دارند که۳۰ نفر از آن ها را میهمانان خارجی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، مالزی، ترکیه، هند، مصر، کره جنوبی، ویتنام و ایرلند تشکیل می دهند.

وی با بیان این که این نشست سالانه فرصت مناسبی را برای بهره‌گیری از حضور جراحان و متخصصان برجسته دنیا فراهم می‌آورد، افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی درمان بیماری های قلبی، افزایش توانمندی های متخصصان داخلی و برقراری ارتباط میان متخصصان داخلی و خارجی، هدف اصلی برپایی این کنگره است و تجارب و ایده‌های جدید درباره پیشگیری و درمان بیماری‌های قلب و عروق مطرح و بررسی خواهد شد.
ارائه تازه ترین یافته های علمی
وی تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره را ۲۵۱ مقاله اعلام کرد و گفت: ۲۴۱ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله در قالب پوستر طی ۳ روز برگزاری کنگره ارائه می شود. محورهای این مقالات شامل تازه ترین یافته ها درباره پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های کرونری، بیماری های مادرزادی و دریچه ای قلب و روش های نوین جراحی و غیرجراحی تهاجمی بیماری های مادرزادی قلب است. همچنین چهار کارگاه فوق تخصصی با موضوعات اکوکاردیوگرافی سه بعدی، مفاهیم بنیادی پیشرفته اکوکاردیوگرافی جنین، اقدامات تهاجمی غیرجراحی روی قلب جنین و الکتروفیزیولوژی در این کنگره برگزار خواهد شد.
تاکید کنگره بر بیماری های مادرزادی قلبی
دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی نیز در این نشست گفت:  تاکید کنگره بر بیماری های مادرزادی قلبی است، چرا که آمار این بیماری در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

«سید مطهر کمال شجاعی» تصریح کرد:  بیش از ۳۰ درصد از مرگ و میرها در دنیا به دلیل سکته قلبی رخ می‌دهد و این آمار نگران کننده ضرورت پیشگیری از زمینه بروز این بیماری ها را افزایش می دهد.

دکتر بهزاد علیزاده مسئول کنگره های بیمارستان رضوی نیز در این باره گفت: بیماری مادرزادی قلبی در کشور هفتاد میلیونی ما شیوع زیادی دارد؛ بنابراین جا دارد که دولت حمایت ویژه‌ای داشته باشد و نیز گروه خیرین سلامت و بیمه‌ها بیشتر همراهی کنند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن