اسلاید شواقتصادیستون اصلی

از بزرگ سازی دولت پرهیز شود/ دولت موضوع قاچاق سوخت و کالا را مدیریت کند

کد خبر : 3988

شهردار مشهد گفت: از بزرگ سازی دولت باید پرهیز شود و اگر دولت تنها ۲ موضوع قاچاق سوخت و کالا را بتواند مدیریت کند، نرخ بیکاری جامعه تک رقمی خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که این روزها شهرها با آن دست به گریبان هستند، اظهار کرد: اگر پارلمان‌های محلی را تقویت کنیم، مجلس شورای اسلامی فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور مردم خواهد داشت.
شهردار مشهد تصریح کرد: برای رفع بسیاری از مشکلات شهری، شهر مشهد را به حال خودش واگذارید و از بزرگ سازی دولت بپرهیزید.
وی با بیان این که منابع دولتی باید برای ایجاد اشتغال پایدار در نقاط محروم کشور سوق پیدا کند، افزود: ما برای اداره موضوعات شهری برنامه داریم و دولت اگر تنها ۲ موضوع قاچاق سوخت و کالا را بتواند مدیریت کند، نرخ بیکاری جامعه تک رقمی خواهد شد.
شهردار مشهد با اشاره به تفاوت موجود در اعتبارات جاری و عمرانی در دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: دستگاه‌هایی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی تنها اعتبارات جاری دارند و با این حال برای شهرداری‌ها به عنوان دستگاه‌هایی که درآمد- هزینه‌ای هستند، مشکلات زیادی نیز به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: در حالی که اعتبارات جاری دولت بیش از ۹۰ درصد است، بودجه جاری حقوق و مزایای شهرداری مشهد تنها ۱۶ درصد کل اعتبارات این مجموعه را به خود اختصاص می‌دهد.
مرتضوی با ابراز نگرانی از قانونی که باعث محدود شدن فعالیت شوراها و تضعیف آن‌ها می‌شود، اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کرده و روند تضعیف شوراها و شهرداری‌ها را متوقف کند.
وی با اشاره به درخواست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای شهرهای مختلف ایران عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته تاکنون ۳۶ زائرسرای ارزان قیمت استانی در شهر مشهد ایجاد کردیم که زمین و پروانه لازم را شهرداری متقبل شده است.
شهردار مشهد با ابراز تاسف از این که هنوز برخی استان‌ها زیر بار ساخت این تعداد زائرسرای ارزان قیمت مانده‌اند، یادآورشد: با این حال شهرداری مشهد آمادگی کامل را برای کمک به ساخت زائرسراهای شهرستانی دارد و تا پایان سال نیز هشت زائرسرا در مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: به روایت آمار میزان پروانه‌های صادرشده در شهر مشهد در سال ۹۴ به نسبت سال ۹۲ بیش از ۵۶ درصد کاهش داشته است.
مرتضوی همچنین با بیان این که حق مطلب را هنوز در خصوص بسیاری از مسائل اجتماعی ادا نکرده‌ایم، گفت: امروز مباحث اجتماعی ما گاهی در بستر سیاسی و بعضا در بستر امنیتی بروز و ظهور می‌کند.
وی یکی از چالش‌های فرارو را بحث اشتغال دانست و افزود: همچنین معضل طلاق در جامعه واقعا نگران کننده است و زیبنده نظام اسلامی نیست که نرخ طلاق این گونه صعود داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن