ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استفاده از توان شهرداری مشهد برای معرفی شهر سنگ‌های قیمتی در سال ۲۰۱۷

کد خبر : 3931

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: باید از توان شهرداری مشهد برای معرفی شهر سنگ‌های قیمتی در سال ۲۰۱۷ استفاده شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین زارع صفت در نخستین جلسه «شورای سیاست‌گذاری مشهد شهر جهانی گوهر سنگ‌ها»، اظهار کرد: مشهد دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه تولید، فروش، عرضه و صادرات سنگ‌های قیمتی است.
وی ادامه داد: درخواست انتخاب شهر مشهد چندی پیش ‌از سوی استانداری خراسان ‌رضوی و شهرداری مشهد انجام شد که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی جامع‌تری نیز صورت پذیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ۴۰ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در خراسان رضوی مصرف می‌شود که از این تعداد ۱۵ نوع سنگ، مصرف بیشتری دارد و از آن جمله می‌توان به عقیق و فیروزه اشاره کرد.
وی به وجود ۸۰ درصد واحدهای تراش سنگ های قیمتی کشور در مشهد اشاره و بیان کرد: خوشه صنعتی جواهرات در شهر شکل گرفته و نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در بازار انگشتر و جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد.
زارع صفت ادامه داد: حدود ۱۶ هزار نفر در حوزه سنگ‌های قیمتی به صورت مستقیم فعال هستند.
وی از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن اهداء لوح مشهد شهر جهانی گوهر سنگ‌ها، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و در ۱۹ مرداد ماه خبر داد و گفت: این جشن باید به بهترین شکل برگزار شود و در آن علاوه بر داوران و مسوولان شورای جهانی صنایع دستی، مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور و مسوولان ارشد استان و جمع کثیری از هنرمندان برتر صنایع دستی نیز حضور خواهند داشت.
زارع صفت با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در مشهد نیز گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در این حوزه دارای فعالیت‌های بسیار ارزشمندی است و خوشحالیم که در مشهد این ظرفیت برای تولید، فروش و صادرات در این حوزه وجود دارد و این نوید بخش رفع بخشی از مشکل اشتغال در استان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن