ستون اصلیسیاسی

آغاز مباحث مقدماتی انتخابات شورا ها در جبهه پیروان خط امام و رهبری استان

کد خبر : 3941
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان گفت: مباحث مقدماتی انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا در جبهه پیروان خط امام و رهبری استان آغاز شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، محسن بنی هاشمی درباره ورود این جبهه به مباحث انتخابات شوراها افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری   استان که متشکل از ۱۹ تشکیلات پرسابقه در استان است و همه آن ها مجوز قانون احزاب کشوری یا استانی دارند، بیش از ۳۰ سال در صحنه سیاسی استان در گذشته زیرنظر مرحوم آیت ا… واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان بود و در همه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعال بوده و خدمت می کرده است.

وی ادامه داد: اوج فعالیت این تشکل ها در انتخابات است که در این انتخابات ها همیشه کاندیدایی معرفی کرده است و از نیروهایی که مورد شناسایی تشکیلات و اصلح بودند، در بسیاری موارد کاندیداهای جبهه رای اول را کسب کرده و در بسیاری از موارد هم در رده دوم یا سوم قرار گرفته اند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان با اشاره به این که تشکیلات جبهه پیروان وظیفه اصلی خود را انتخابات نمی داند، بلکه وظیفه اصلی خود را انقلاب می داند، اظهار کرد: درباره همه مسائل انقلاب در درون تشکل های جبهه بحث می شود و طبق رهنمودهای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب هر لحظه و هر زمان و هر مکان در میدان است و عمل می کند.
وی افزود: الان هم اولویت کار ما این است که رهبری انقلاب چه مسائلی را اولویت کشور می دانند، در این مسائل ورود پیدا می کنیم و در حد وسعمان عمل می کنیم.
بنی هاشمی ادامه داد: البته برای انتخابات سال آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در تشکل های زیرمجموعه و شورای مرکزی جبهه بحث های مقدماتی آغاز شده و قطعا ما در این دو مورد عمل و سعی می کنیم که عملکرد ما با رهنمودهای آیت ا… علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان همسو باشد و خودمان را موظف می دانیم در کارهایمان طبق فرامین رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان عمل کنیم.
وی با اشاره به این که گروه های سیاسی دیگر نیز همه در این زمینه فعال اند، گفت: انتخابات گذشته مجلس و خبرگان ، انتخابات بسیار خوبی در سطح کشور بود و همه نیروهایی که خود را به انقلاب یا کشور یا ملت متصل می دانستند، وارد میدان شدند، کاندیدا معرفی کردند و تبلیغات کردند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان افزود: در مجموع افرادی که برنده شدند و الان به عنوان نماینده مجلس مشغول به کارند، این ها آینه صحیح و منصفانه ای از ملت ایران، گروه ها و احزاب جمهوری اسلامی هستند و اگر مجلس فعلی درست مدیریت شود، منافع و خدمات زیادی را می تواند نصیب کشور کند.
وی بیان کرد: در استان خراسان رضوی نیز نماینده هایی که انتخاب شدند باید اتحاد خود را حول محور منافع استان و مردم برقرار کنند و در  این زمینه تلاش کنند.

بنی هاشمی گفت: در موضوع انتخابات ریاست جمهوری اگر رئیس جمهور کنونی وعده هایی را که به مردم داده است در یک سال باقی مانده عملی کند و مردم احساس کنند که کار و زندگی آن ها دارد بهتر می شود و تنگناها رفع می شود و برای بهبود اوضاع کشور در مردم امید ایجاد شود، طبعا اولویت رای با کسی است که فعلا رئیس جمهور است و سابقه انتخابات در کشور نیز این گونه بوده است.
وی افزود: ولی اگر افراد حاضر در دولت و طرفداران دولت به جای این که مشکلات مردم را رفع کنند، کارهایی را انجام دهند که در مردم ناامیدی ایجاد شود و مردم احساس کنند که این مجموعه مدیریتی حاکم، نمی تواند مشکلات کشور را حل کند، طبعا به سمت کسی خواهند رفت که آن فرد بهتر مشکلات مملکت را حل کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ادامه داد: افرادی هم به دنبال این هستند که رئیس جمهوری که دو دوره رئیس جمهور بوده، باز برای دوره سوم هم رئیس جمهور شود. این امری است که در کشور ما سابقه ندارد و یک امر متعارفی نیست، لذا در شرایط کنونی این نوع انتخاب دارای اولویت نیست. ولی هنگامی که انتخابات جدی شود، همه گزینه ها مورد بررسی قرار می گیرد و طبعا مردم گزینه ها را بررسی می کنند و هیچ احدی در داخل و خارج از کشور خبر ندارد که چه می شود.

وی با بیان این که باید جو کشور را سالم نگه داریم و مردم را امیدوار کنیم، افزود: باید برای موفقیت همه قوایی که زیرنظر نظام عمل می کنند، تلاش کنیم. چرا که موفقیت هرکدام از قوای نظام به معنای موفقیت نظام است.
بنی هاشمی افزود: در کشور گروهی هستند که کارشان دعوا کردن است و از این دعوا منافع دارند؛ عامه ملت باید از این گروه های اهل دعوا و پرخاشگر کنار بکشند و خود را آلت دست این افراد نکنند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان و ضرورت افزایش اختیارات استانداران، اظهار کرد: موضوع افزایش اختیارات استانداران موضوع جدیدی نیست و مشکلی برای تفویض اختیار وجود ندارد.
وی با اشاره به این که تشخیص تفویض اختیار در سطح کشور برعهده رئیس جمهور و وزیر کشور است، افزود: از لحاظ قانونی و عرف هیچ مشکلی وجود ندارد که وزیر کشور بخواهد اختیارات خود را به استانداران تفویض کند و این موضوع به سلیقه مدیریتی رئیس جمهور مربوط می شود.
بنی هاشمی ادامه داد: از این موضوع مهم تر، موضوع یکپارچه شدن مدیریت شهری است و قبلا مصوبه ای در این زمینه گذرانده شده که اجرایی نشده است.
وی اظهار کرد: یکی از کارهای استاندار هماهنگی بخش های مهم استان با هم است. استاندار نماینده هیئت دولت است و اگر کار بلد و لایق باشد و دستوری دهد همه دستگاه های استان مجبور به اجرای آن هستند و اگر نیاز به مجوزی هم باشد، از وزیر کشور دریافت می کند.

پئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان درباره موضوع اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: هر انتخاباتی که برگزار می شود، نواقص کار آشکار می شود و برطرف کردن نواقص مقداری به مجلس، دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باز می گردد.
وی افزود: اما اشکال کار این است که این ها کار را می گذارند در دقیقه ۹۰ و در دقیقه ۹۰ هرکدام از این مراکز که می خواهند کار را اصلاح کنند، گرایش های خود را هم دخالت می دهند و قانون جدیدی با اشکالات جدید ایجاد می شود. بنی هاشمی ادامه داد: هر انتخاباتی که برگزار می شود این موضوع در کشور بروز پیدا می کند.
وی با بیان این که باید یک فکر اساسی تر در این زمینه کرد، افزود: نمی شود در هر انتخاباتی درباره قانون انتخابات سرو صدا کنیم. الان انتخابات مجلس تمام شده و انتخابات های ریاست جمهوری و شوراها شروع نشده است. امروز که شرایط عادی است، باید افرادی که موظفند وارد میدان شوند و اجماعی بین این مراکز انجام گیرد و جزیره ای عمل نکنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس، دولت و شورای نگهبان جلسات مشترک برگزار کنند و حرف خود را یکی کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ادامه داد: راه باز است، اما عرف کشور این است که تا کار دیر و خراب نشود، کسی کار را انجام نمی دهد.
وی گفت: به عنوان مثال جریان فیش های حقوقی را که سر و صدا به پا شده نمی توانستند دو سال یا چهار سال پیش رسیدگی کنند؟! این نوع کار کردن به بقای انقلاب صدمه می زند.
بنی هاشمی همچنین درباره مشکلات به وجود آمده در استان در زمینه میزان و پدیده و دیگر موسسات مالی اعتباری غیرمجاز و شرکت های سرمایه گذاری غیرمجاز اظهار کرد: ریشه این مشکل اقتصادی، یک مشکل فرهنگی است.
وی افزود: آن مشکل فرهنگی این است که اگر در جایی کار نادرستی انجام می شود، افرادی که این کار نادرست را می بینند، اگر بیان کنند، آن افرادی که باید به حرف این ها گوش کنند، گوش نمی کنند؛ حتما باید کار وخیم شود و بحران ایجاد شود تا افرادی که موظفند بیایند و بگویند چه کار باید کنیم.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ادامه داد: درباره موضوع پدیده که تبلیغاتش همه جا را گرفته بود، از چند سال قبل همه کارشناسان اظهارنظر کرده بودند که این کار و رشدش غیرعادی است اما کسی عکس العمل بازدارنده نشان نداد.
وی اضافه کرد: خود صدا و سیما و روزنامه خراسان که برای پدیده تبلیغ می کردند می دانستند که این رفتار پدیده غیرعادی است. اولا اعتراض نمی کردند، ثانیا افرادی که اعتراض می کردند، کسی حرفشان را خریدار نبود. هرکس دنبال این بود که یک بهره ای به سمت خود بکشد. جریان میزان هم همین طور است.
بنی هاشمی با اشاره به این که بیشتر این فیش های حقوقی نجومی مربوط به هیئت مدیره بانک هاست، گفت: خب این فیش ها را آیا مردم می بینند یا خیر؟ ممکن بود ببینند یا نبینند. آیا دستگاه های نظارتی می بینند؟ اما در شهر ما چند تا کاخ   با عظمت وجود دارد که نام آن بانک است. این را که همه دارند می بینند آیا وجود ۵۰-۱۰۰ کاخ با عظمت که هر کاخی از این بانک ها شش برابر کاخ استانداری است،  مردم و مسئولان نمی بینند؟ چرا همه دارند می بینند. خب این پول از کجا آمد؟!
وی افزود: یعنی این بانک ها از طریق خدمات، این کاخ ها را احداث کرده است؟! خب خدمات که این قدر مزد ندارند. پس بند و بستی پشت قضیه است.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری استان ادامه داد: این بانک را مگر مردم و مسئولان نمی بینند؟ اما تا کار بحرانی نشود وارد قضیه نمی شوند. وارد قضیه هم که شدند یک مسکن می زنند و بعد دیگر هیچ!
وی تاکید کرد: تا  به مشکل این بانک هاکه شبیه کاخ هستند  رسیدگی نکنند که بانک فلان در کشور این همه کاخ را از کجا آوردی ساختی و داری چه کار می کنی، تا این مسئله را حل نکنند، بسیاری از مشکلات حل نمی شود. نرخ مسکن و اجاره به جایی نخواهد رسید. ساخت و ساز، کارخانه، تولید، نرخ ارز به جایی نخواهد رسید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن