اسلاید شوستون اصلیسیاسی

تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه امنیت و سلامت/ مبارزه با فساد نباید ابزار دعواهای سیاسی شود

کد خبر : 3961

وزیر اطلاعات گفت: اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود، امنیت و سلامت اقتصادی دو شرط و زمینه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: اگر امنیت اقتصادی در کشوری نباشد سرمایه گذاری برای افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نیست.

وی با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی ادامه داد: در کشوری که جنگ و دعوا حاکم باشد سرمایه استقرار نمی یابد و امروز امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است.

وزیر اطلاعات گفت: این امنیت بی بدیل نتیجه هم افزایی، همراهی و همدلی وزارت اطلاعات، دستگاههای امنیتی و نهادهای بالادستی است و موجب شده امروز بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در ایران داشته باشند.

وی افزود: باید این امنیت را حفظ کرده و احساس امنیت را در کشور و مردم تقویت کنیم.
اقتصادی می تواند پویا و بالنده باشد که سالم بوده و در صدور مجوزها و موافقت اصولی این سلامت محسوس بوده و کارکردهای مالیاتی، بانکی و خدمات اداری از سلامت کامل برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: هیچیک از این دو اصل را نمی توان فدای دیگری کرد چنانکه سلامت اقتصادی را نباید به بهای حفظ امینت اقتصادی مخدوش نمود همانطور که نمی توان به بهانه حفظ امنیت به سلامت اقتصادی آسیب زد.

وی گفت: در این میان برخورد با سرمایه گذاران متخلف بگونه ای باشد که امنیت سرمایه گذاری مخدوش نشود.
وزیر اطلاعات افزود: دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی خود قرار داده و بدین منظور ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را با مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری تشکیل داده است.

وی ادامه داد: در این راستا مبارزه هوشمندانه با فساد به گونه ای که سلامت اقتصادی را محقق کند و احساس امنیت اقتصادی را به خطر نیاندازد پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: برخورد با فساد باید با نگاه به منافع و مصالح ملی انجام شود، این مبارزه باید ملی و با مشارکت جدی همه قوا به صورت حرکت حساب شده و عقلایی انجام شود تا در جامعه فسادزدایی صورت گیرد و نباید اجازه داد این مبارزه تبدیل به ابزاری برای دعواهای سیاسی و جناحی شود.

وی افزود: مساله حقوقهای نامتعارف چیزی نیست که کسی از آن دفاع کرده باشد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: باید با رعایت اخلاق و صداقت در هر عرصه ای شرایط بگونه ای فراهم شود که امید در مردم افزایش یابد و حضور و مشارکت آنان در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گسترده شود زیرا تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

وی در ادامه به اهمیت و خطیر بودن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: شکر نعمت قرارگیری در مقام این جامعه خدمت به مردم در چارچوب آن مسئولیت است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: این موقعیتها وسیله آزمون است، باید خود را ارزیابی کنیم چگونه این امانت را حفظ و امانتداری کردیم زیرا این مسئولیتها برای خدمات به مردم است و در این خدمت رعایت اخلاق، صداقت، سلامت و نیز چارچوبهای شرعی از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

وی ارزشهای اخلاقی را بسترساز توسعه توصیف و بیان کرد: برای هیچ هدفی نباید از مسیر غیراخلاقی گذر کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن