ستون اصلیورزشی

اشتباهات ابومسلم و پیام تکرار نشود!

کد خبر : 3862
مربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت:  در تاریخ فوتبال خراسان رضوی تیم های “ابومسلم” و “پیام مشهد” جزو تیم های پرسابقه و به یادماندنی فوتبال کشورمان بودند که مسیراشتباهی را رفتند و پایانش همان چیزی شد که الان می بینیم و ۲ نماینده فعلی فوتبال استان خراسان رضوی باید از آن اشتباهات درس بگیرند و به آن سمت نروند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، هدایت تیم  فوتبال “پیکان تهران” که  امسال با مربیگری”علیرضا مرزبان” به لیگ برتر صعود کرد، “در فصل جاری به “رئیس کانون مربیان فوتبال کشور” سپرده شده است. اردوی اخیر تدارکاتی این تیم در مشهد ، فرصتی را فراهم کرد تا با “مجید جلالی” به گفت و گو بپردازیم.
وی از فوتبال استان و ظرفیت های موجود برای رشد سخن گفت.فرازهای مهم این گفت وگو امروز تقدیمتان می شود… .

 وجود مشکلات ساختاری و مدیریتی در فوتبال استان
*همیشه معتقد بوده ام استان خراسان رضوی وشهر مشهد ظرفیت های خوبی در فوتبال دارد اما فوتبال این دیار با یک سری مشکلات سازمانی،ساختاری و مدیریتی مواجه است که این امر باعث شده است جایگاه اصلی خود را  در کشورنداشته باشد.*حتی با وجود همین مشکلات،این استان هم اکنون ۲ نماینده در لیگ برتر فوتبال دارد که این امر  نشان دهنده “ظرفیت های نهفته” است.
مسیر اشتباه”ابومسلم”و”پیام”
در تاریخ فوتبال خراسان رضوی تیم های “ابومسلم” و “پیام مشهد” جزو تیم های پرسابقه و به یادماندنی فوتبال کشورمان بودند که مسیراشتباهی را رفتند و پایانش همان چیزی شد که الان می بینیم.
* ۲ نماینده فعلی فوتبال استان خراسان رضوی باید از آن اشتباهات درس بگیرند و به آن سمت نروند.
*در گام نخست، این تیم ها به “مدیریت تخصصی” و “منابع مالی معلوم ومشخص”- و نه مبهم- نیاز دارند که این مباحث می تواند آینده با ثباتی را برای این تیم ها رقم بزند.
بومی گرایی یا ساختار غیربومی؟
به نظر من،محور کار تیم های هر استان باید بر بازیکنان “بومی” استوار شود و البته ضرورت دارد، در بعضی از قسمت ها نیز با نیروهای “غیر بومی” ضعف هایمان را برطرف کنیم ،چراکه بومی گرایی افراطی هم راه درستی نیست.
* البته اگر بخواهیم دارای ثبات  در تیمداری باشیم،محور کار تیم ها باید پرورش بازیکنان بومی در رده های سنی پایه وسپس بهره گرفتن ازآنها باشد؛چراکه آینده فوتبال مشهد  واستان را متحول می کند.
*در بخش منابع مالی هم باید فوتبال استان ساماندهی شود وبا تامین نیروی انسانی چه در حوزه مربی، بازیکن و مدیریت، رویکرد بومی تشکیلات، با ثبات تر می شود.
 به دنبال کیفیت در لیگ برتر
*چندین سال بود که فوتبال باشگاهی کشورمان از نظر کیفیت دچار رکود شده بود،اما فصل گذشته بازی ها با کیفیت تر بود.اقدامات خوبی سال گذشته  در فوتبال ایران انجام شد که ما را به آینده امیدوارتر کرده است.
*برنامه ریزی مدون  تیم ها می تواند بر کیفیت بازی ها تاثیر گذار باشد.مثلا وقتی که نقل و انتقالات بازیکنان طولانی می شود قطعا بر کیفیت فوتبال اثر منفی خواهد گذاشت.
ضرورت احداث کمپ تمرینی مناسب درمشهد
* وجود یک کمپ تمرینی  فوتبال مناسب در مشهد بسیار ضروری است.چرا که مشهد از نظر آب و هوایی شرایط خیلی خوبی برای تمرین- برای تیم های فوتبال میزبان ومیهمان- دارد. همه باشگاه ها دوست دارند به “مشهد” سفر کنند و علاوه بر زیارت، اردوی تمرینی خوبی را نیز برگزار کنند. این امتیاز مهمی برای رشد فوتبال این استان است، اما متاسفانه چنین شرایطی  در مشهد برای تیم ها فراهم نیست و  با شرایط موجود، کمترباشگاهی راغب می شود به این شهر سفر کند.*حیف است که شهری با این ظرفیت فوتبالی “زمین تمرینی مناسبی” ندارد.*تیم امسال من(پیکان) ابتدا  قرار بود اردویی را در ترکیه برگزار کند که با توجه به شرایط به وجود آمده در این کشور، اردو لغو شد و تصمیم گرفتیم اردویی چند روزه در مشهد برگزار کنیم تا بازیکنان از لحاظ روحی و روانی آماده تر شوند. * تمرینات خوبی را در مشهد پشت سر گذاشتیم،اما متاسفانه زمین تمرینی خوبی نداشتیم.
«پیکان»به دنبال ثبات
*تیم پیکان  امسال با جذب بازیکنان خوب ، شرایط مناسبی دارد و در تمام پست ها بازیکنان مدنظر خود را جذب کرده ایم ، اما برای جذب بازیکن خارجی دقت و حساسیت خاصی داریم تا بازیکن خوبی را جذب کنیم.
* بدون تردید توقعات از این تیم بالاست. این باشگاه در گذشته نوسانات زیادی داشته ولی مجموعه باشگاه پیکان به این نتیجه رسیده است که از اشتباهات گذشته درس بگیرد .
*قرعه پیکان  دور رفت خیلی سخت است.* امیدوارم سازمان لیگ در زمینه اجرایی طوری برنامه ریزی کند که باعث جلب اعتماد تیم ها شود.در همین شروع کار، شاهد یک سری مسائلی هستیم که از نظر من اصلا خوب نیست وخیلی مهم است که فوتبال کشورمان به یک مرحله از اعتماد برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن