اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

دعوت رسمی از ۱۷۰۰ تن از مقامات کشورهای جهان برای رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 3850

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: از ۱۷۰۰ تن از مقامات کشورهای جهان برای شرکت در رویداد مشهد ۲۰۱۷ به صورت رسمی و چهره به چهره دعوت به عمل آمد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی رضوی‌کیا با بیان این مطلب در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای شرکت در پنجمین اجلاس بین‌الملی شهرداران جهان برگزار شد، اظهار کرد: در حاشیه برگزاری پنجمین اجلاس بین‌الملی شهرداران جهان که روز بیستم تیرماه جاری در سنگاپور برپا شد و ۴ روز به طول انجامید، دعوتنامه رسمی به منظور حضور و شرکت در رویداد مشهد ۲۰۱۷ به ۱۷۰۰ تن از مقامات کشورهای جهان و از آن جمله ۱۸۵ شهردار جهان، به صورت چهره به چهره ارائه شد.
وی عنوان کرد: اگر قرار بود ۱۷۰۰ دعوتنامه از مشهد برای تمامی مدعوین در سطح جهان ارسال گردد، ممکن بود بخشی از این دعوتنامه‌ها بنا به دلایلی به مقصد نرسد اما حضور در این اجلاس، زمینه‌ای برای ارائه دعوتنامه‌های مربوطه و دعوت رسمی و چهره به چهره را فراهم آورد.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با اشاره به حضور ۳ هیات از شهرداری مشهد، شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی در این اجلاس بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود شهردار مشهد به عنوان تنها شهردار مسلمان اجلاس که در کارگروه‌ها به سخنرانی می‌پردازد، حضور یابد.
قرائت دعوتنامه و دیدارهای جانبی
وی با اشاره به لغو سفر شهردار مشهد به سنگاپور عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد از مدت زمان اختصاص یافته به سخنرانی شهردار، برای معرفی شهر مشهد استفاده شود در عین حال دعوتنامه شهردار مشهد از شهرداران و مدیران شهری جهان برای شرکت در «رویداد مشهد ۲۰۱۷» به صورت قرائت شد.
رضوی‌کیا با اشاره به معرفی جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی، گردشگری و تاریخی شهر مشهد به مدیران شهری جهان در خلال برگزاری این اجلاس عنوان کرد: همچنین ۱۰۰۰ دعوتنامه برای شرکت در اجلاس جامعه ایمن جهانی که در سال ۲۰۱۷ به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد، بین شهرداران جهان توزیع گردید.
وی افزود: هیات اعزامی از شهرداری مشهد با شهردار سئول، قائم مقام شهردار ریاض، وزیر کشور مالدیو، شهردار داکار، شهردار پلانگ مالزی و سفیر کوبا در سنگاپور دیدار و به گفتگو و رایزنی با آنان پرداخت.
پیگیری برگزاری هفته‌های مشهد در سایر کشورهای اسلامی
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ادامه داد: فعالیت و تحرک هیات شهرداری مشهد در طول زمان برگزاری اجلاس شهرداران جهان قابل توجه بود. به همین دلیل اعلام شد سنگاپور آمادگی دارد در حوزه فرهنگی با شهر مشهد همکاری کند و تجارب خود در موضوعات فرهنگی با این کلان‌شهر به اشتراک بگذارد.
وی یکی از اهداف انجام این سفر را زمینه برای برگزاری هفته‌های مشهد در سایر شهرهای مسلمان جهان خواند و بیان کرد: به دنبال برگزاری هفته‌های مشهد در کشورهای بزرگ اسلامی هستیم از این رو دیداری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی داشتیم تا بتواند زمینه برای برگزاری این هفته‌ها را در کشورهای مسلمان‌نشین فراهم آورد و در این راستا به شهرداری مشهد یاری رساند.
رضوی‌کیا به توافقات اولیه در این زمینه اشاره کرد و توضیح داد: همچنین متقاعد کردن مقامات کشورهایی چون پاکستان، بنگلادش، سنگاپور و … برای حضور در کشورمان و شرکت در رویداد مشهد ۲۰۱۷ می‌تواند دارای اهمیت باشد.
وی اضافه کرد: محمد حسین جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، به معرفی شهر مشهد و ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی آن پرداخت و دستاوردهای مدیریت شهری این کلانشهر مذهبی را تشریح و تجربه مالزی و مشهد را در پذیرش توریست و زائر مغتنم شمرد.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد شعار این اجلاس را «مشارکت، اشتراک‌گذاری، نوآوری و ایجاد منابع پایدار» عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این اجلاس با حضور برخی رهبران دولت، وزرا، معاونان وزیر، مقامات شهری، شهرداران و معاونان شهردار در بالاترین سطح بین‌المللی برگزار گردید.
برتری مشهد در حوزه‌هایی چون بازیافت نسبت به سنگاپور
رضوی‌کیا در ادامه گفت: کارگاه‌های محیط زیست پاک، فرهنگ، ساخت جوامع و شهرهای انعطاف‌پذیر و تامین منابع مالی آینده شهر پایدار در خلال برپایی اجلاس برگزار شد.
وی به تشریح دیگر دستاوردهای سفر به سنگاپور پرداخت و بیان کرد: معاون برنامه‌ریزی سنگاپور در بازدید هیات شهرداری مشهد از پروژه‌های مهم ما را همراهی کرد و از نزدیک چشم‌اندازها و موقعیت پروژه‌های مرتبط با بافت فرسوده، بازیافت و مدیریت پسماند، حاشیه نشینی و… مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ضمن اذعان به پیشرفته بودن سیستم مترویی و قطار سبک سنگاپور توضیح داد: با این وجود شهر مشهد در سیستم بازیافت و مدیریت پسماند بسیار موفق‌تر عمل می‌کند و تفاوت‌ها به وضوح قابل بررسی بود.
رضوی‌کیا همچنین گفت: بازدید از مراکز تخصصی مدیریت شهری و برنامه‌های فرهنگی سنگاپور نیز در برنامه بود که به ترتیب انجام شد.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع عدم شناخت کافی از مشهد در سطح جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: عمده شناخت افراد از ایران اسلامی به دو شهر تهران و اصفهان محدود می‌شود و حضور در چنین اجلاسیه‌ای در سطح بالای مدیریتی می‌تواند زمینه برای شناخت مشهد مقدس در عرصه جهانی را فراهم کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن