اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

در چهار طرف حرم رضوی مراکز درمان فوری مستقر می شود

کد خبر : 3741
مدیرکل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در چهار طرف حرم رضوی مراکز درمان فوری پیش بینی کرده که دو مرکز مستقر شده است و دو مرکز نیز راه اندازی می شود.

به گزارش صبح مشهد، محمود رسولی نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح جامع کمی و کیفی زیارت با ۸۲۵ پروژه تصویب شد، بخشی از این طرح ها حاکمیتی صرف، برخی طرح ها حاکمیتی برون سپار، پروژه های بخش خصوصی و تعدادی مربوط به خیران حوزه زیارت است.

وی تصریح کرد: بیشتر پروژه ها بر تقویت زیرساخت های زیارت، مردمی کردن کمک به زائران و حمایت از اسکان زائران به ویژه اسکان ارزان قیمت تاکید دارد.
مدیرکل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی با بیان این که رفاه زائران در چهار بخش در نظر گرفته شده است، افزود: در بخش حمل و نقل به تقویت ناوگان های حمل و نقل برون شهری،  ریلی و هوایی مشهد اشاره شده است.
وی افزود: در حوزه اسکان زائران بر حمایت از صاحبان اماکن اقامت رسمی در استان تاکید شده و در بخش بهداشت و درمان، ارتقای این بخش مورد توجه قرار گرفته است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام خاص کشیک ‎ های مراکز درمانی را افزایش می دهد. همچنین دانشگاه در چهار طرف حرم مراکز درمان اضطراری ایجاد کرده که دو مرکز راه اندازی شده است و دو مرکز نیز راه اندازی می شود.
رسولی نژاد اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان، آستان قدس نیز با توسعه دارالشفاء امام رضا(ع) گام هایی را برداشته است، همچنین خدمات بیمه ای به زائرانی که در حرم آسیب می بینند، ارائه می دهد.
وی گفت: در حوزه تغذیه و ارائه مواد غذایی به زائران، اداره کل صنعت، معدن و تجارت بر عرضه مواد غذایی در اطراف حرم نظارت دارد، این نظارت در بخش جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته است. چهار نانوایی سیار در ایام پیک زائر در اطراف حرم تشکیل شده است.
مدیرکل امور رفاهی استانداری گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بر تعرفه ارائه مواد غذایی در اطراف حرم مطهر برای زائران نظارت می کنند.
رسولی نژاد با اشاره به این که دفتر انجمن خدمات صنفی مسافران بر حوزه حمل و نقل نظارت می کند، افزود: در حوزه تقویت زیرساخت های امنیتی، استقرار پلیس و رسیدگی به شکایات در اطراف حرم پیش بینی شده است، متولی این بخش دستگاه های مختلف هستند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن