اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تمایل شهردار کوالالامپور برای شرکت در رویداد “مشهد ۲۰۱۷”

کد خبر : 3748

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: هیئت اعزامی شهرداری مشهد با پایان یافتن ماموریت خود در کشور سنگاپور توانست از شهردار کوالالامپور به منظور شرکت در رویداد “مشهد ۲۰۱۷” به طور رسمی دعوت به عمل آورد که وی علاقه‌مندی خود را برای حضور در این اتفاق اعلام کرد.

به گزارش صبح مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی رضوی‌کیا در خصوص دیدار هیئت شهرداری مشهد با شهردار و معاون برنامه‌ریزی شهرداری کوالالامپور مالزی اظهار کرد: به منظور تعامل و کسب تجربه از شهر کوالالامپور مالزی در حوزه برنامه‌ریزی، حمل و نقل و ترافیک دیدارهایی با مدیریت شهری کوالالامپور تدارک دیده شده که در این جلسه دکتر داتوک حاج محمد نجیب بن حاج محمود، معاون برنامه‌ریزی شهرداری کوالالامپور ضمن بیان مختصات شهری کوالالامپور از حیث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آمادگی خود را برای اشتراک تجارب کوالالامپور اعلام کرد و از نحوه برنامه‌ریزی شهری و اقداماتی که برای حوزه حمل و نقل توسط مدیران این شهرداری صورت گرفته است گزارشی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: همچنین عضو شورای اسلامی شهر مشهد، محمد حسین جهانبخش در این دیدار ضمن معرفی شهر مشهد و ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی آن به بیان دستاوردهای مدیریت شهری این کلانشهر مذهبی پرداخت و تجربه مالزی و مشهد را در پذیرش توریست و زائر مغتنم شمرد.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ورود میلیون‌ها زائر به مشهد در سال را یکی از مطالب مورد بحث در این جلسه عنوان کرد و افزود: در این جلسه ضمن پخش فیلم‌های معرفی مشهد و کوالالامپور بر ادامه و ارتقای همکاری‌های مشترک توافقاتی حاصل شد و برنامه جامع عملیاتی، طرح و برنامه مدیریت شهری کوالالامپور در قالب کتابی به هیئت شهرداری مشهد اهدا شد.
رضوی‌کیا یادآور شد: همچنین معاون برنامه‌ریزی شهر کوالالامپور در این دیدار بر لزوم داشتن طرح جامع در برنامه‌ریزی شهری، صنعت توریسم و بافت تاریخی نظیر این شهر تاکید کرد و شهر کولالامپور را با تنوع قومیتی فراوانی عنوان کرد که سبب جذابیت‌های مختلفی برای این شهر شده ضمن اینکه لزوم تحقق برنامه‌های فرهنگی اجتماعی را برای تحقق برنامه‌های این شهر لازم دانست.
وی در ادامه گفت: همچنین دکتر داتوک سری حاج محمدامین نورالدین، شهردار کوالالامپور در دیدار با هیئت اعزامی شهرداری مشهد ضمن اعلام خرسندی از حضور این هیئت در کوالالامپور، آمادگی خود را برای ارتقای همکاری‌های مشترک، برگزاری هفته‌های فرهنگی در دو شهر و تردد هیئت‌های دوجانبه اعلام نمود.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد اضافه کرد: شهردار کوالالامپور در ادامه از آمادگی علاقه‌مندی سفر به مشهد در قالب حضور در اجلاس شهرداران اسلامی جهان در مشهد خبر داد.
رضوی کیا در ادامه با اشاره به دعوت رسمی از شهردار کوالالامپور به منظور شرکت در رویداد “مشهد ۲۰۱۷” گفت: شهردار کوالالامپور ضمن اعلام آمادگی خود در خصوص استفاده از تجارب در حوزه شهری، علاقه‌مندی خود را جهت شرکت در این رویداد اعلام کرد.
همچنین در حاشیه این دیدار، بازدیدی از اقدامات فرهنگی، ساخت و سازهای ارزان قیمت، پروژه‌های بهسازی بافت فرسوده و همچنین سیستم مدیریت پسماند از شهر کوالالامپور انجام شد. ضمن اینکه از حاشیه شهر کوالالامپور بازدید به عمل آمد که در جریان آن هیئت شهرداری مشهد در جریان تجارب و اقدامات صورت گرفته در  این محدوده قرار گرفت.
یادآوری می‌شود، این هیئت طی روزهای آینده از سیستم‌های منوریل، حمل و نقل درون شهری، مدیریت جامع شهری، محلات، ساخت و سازهای مرتفع، فعالیت‌های فرهنگی، موزه تئاتر، صنعت توریسم و گردشگر خارجی بازدید خواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن