اسلاید شواقتصادیستون اصلی

تولید سیمان از ۷۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در سال کاهش یافته است

کد خبر : 3709

مدیر عامل شرکت سیمان شرق گفت: تولید سیمان از ۷۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در سال کاهش یافته است که ۲۰ میلیون تن آن هر ساله در جهت صادرات بوده است. در حال حاضر با شرایط تحریم‌ها و دیگر اتفاقات صادرات هم کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش صبح مشهد، بهروز زندی در خصوص کاهش ظرفیت تولید سیمان در استان اظهار کرد: رکود اقتصادی حاکم بر شرایط در کاهش تولید سیمان شرق کشور تأثیر بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: تولید سیمان از ۷۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در سال کاهش یافته است که ۲۰ میلیون تن آن هر ساله در جهت صادرات بوده است. در حال حاضر با شرایط تحریم‌ها و دیگر اتفاقات صادرات هم کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت سیمان شرق با اشاره به مشکلات صادرات سیمان عنوان کرد: موضوع صادرات سیمان در کشور چون گذشته محقق نخواهد شد جز با حذف تحریم‌ها و جذب مشتری خارجی جدید چرا که بازارهای صادراتی کشورهای عربستان، عراق و افغانستان شرایط جدیدی از عدم همکاری متقابل را به وجود آورده‌اند.

زندی در رابطه با مشکل بازارهای صادراتی تشریح کرد: یکی از عواملی که تأثیر زیادی در رکود تولید سیمان شرق کشور داشته است،  بازار صادراتی کشور افغانستان به عنوان یکی از مشتری‌های اصلی سیمان شرق است که با آگاهی از نیاز شرکت به صادرات کاهش قیمت را رقم زده است.

وی با اشاره به هزینه بالای حمل و نقل سیمان ادامه داد: در جلساتی که با استانداری برگزار شد نتیجه بر این شد که به کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان از طریق راه ریلی با هزینه پایین‌تر صادرات انجام شود.

مدیر کل سیمان شرق در خصوص حل مشکلات تولید سیمان شرق بیان کرد: در زمینه صادرات، رفع تحریم‌های بانکی تأثیر بالایی را در روند صادرات سیمان رقم خواهد زد و در زمینه حمل و نقل کاهش هزینه و اعطا تسهیلات و حمایت دولت نقش به سزایی در افزایش تولید و ایجاد انگیزه خواهد داشت.

زندی اعلام کرد: ۵۰ درصد خط تولید شرکت سیمان شرق به دلیل قطع گاز از طرف شرکت گاز به دلیل بدهی گاز بهاء متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه قطع گاز، زمینه‌ای برای ایجاد مشکلات جدید در شرکت سیمان است گفت: علی‌رغم تمام سعی و تلاش‌هایی که در جهت دریافت تخفیف و فرصت برای حل مشکل گاز صورت گرفته اما کسی همکاری نکرده است و همین موضوع موجب بیکاری بسیاری از کارگران و متوقف شدن ۵۰ درصد از خط تولید شده است.

مدیر عامل شرکت سیمان شرق با اشاره به رتبه چشم‌گیر شرکت سیمان شرق در بازار سیمان در گذشته بیان کرد: عدم توجه و عدم همکاری مسؤولین و دولت در جهت مساعدت‌ها و حل مشکلات شرکت سیمان شرق کشور باعث رکود و کاهش تولید سیمان و از بین رفتن جایگاه اصلی شرکت سیمان شرق شده است.

منبع: فارس

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن