پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی: ائمه(ع) با دوست و دشمن مهربان بودند

کد خبر : 52074

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عفو و گذشت از اشتباهات دیگر مؤمنان از نشانه‌های دل‌های پاک است و از ویژگی‎های ائمه اطهار(ع) این بود که نه تنها با دوستان بلکه با دشمنان خود نیز مهربان بودند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مراسم ویژه ناشنوایان که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: انسان مؤمن نسبت به دیگر مؤمنان کینه و سوءظن ندارد و به بندگان نیک خداوند خوش بین است، دلی که در آن کینه وجود دارد آلوده است و خداوند در چنین دلی حضور نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در شب قدر، قرآن به عنوان یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و نسخه نجات بخش و کامل ترین برنامه سعادت انسان نازل شده است. شب قدر تجلی رحمانیت الهی و بهترین فرصت برای استغفار انسان به درگاه الهی و بازگشت به سوی خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: سرتاسر عالم، تجلی رحمت واسعه الهی است، اما ماه مبارک رمضان و شب های قدر از ایامی است که خداوند به آن عظمت و شرافت بخشیده، در این شب، نسیم رحمت الهی عالم را فراگرفته و خداوند این شب را زمان عفو و گذشت از بندگان قرار داده است.

مروی با بیان این که از نشانه های محبت خداوند نسبت به بندگانش، خَلق آنهاست ابراز کرد: خداوند چون بنده اش را دوست دارد او را خلق و تمام اسبابی که موجب سعادت، رشد و ترقی او می‌شود را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: تمام تکالیف عبادی که خداوند متعال بر دوش انسان‌ها قرار داده است همانند نماز، روزه و عبادات ، همگی جلوه‌هایی از رحمت الهی هستند تا انسان دائما متوجه خداوند باشد و گرفتار غفلت، شقاوت و بازماندن از کمال حقیقی نشود، زیرا آن چه موجب شقاوت انسان می‌شود، غفلت از خداست.

یک مترجم در این مراسم با زبان اشاره همزمان‌ سخنان تولیت آستان قدس رضوی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را برای ناشنوایان ترجمه می‌کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن