اجتماعیستون اصلی

خسارت ۵۰ درصدی به نمای ساختمان برج سلمان

کد خبر : 3602

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: در حادثه آتش‌سوزی برج سلمان که علت وقوع حادثه همچنان درحال بررسی است، به نمای ساختمان ۵۰ درصد خسارت وارد شده است. 

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، حسن جعفری ظهر دوشنبه در نشستی خبری ضمن تشریح جزئیات حادثه برج سلمان مشهد اظهار کرد: در ساعت ۱۹ و ۵۲ دقیقه شب گذشته، آتش‌سوزی برج سلمان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و مأموران آتش‌نشانی از چهار ایستگاه در محل حضور یافتند.

وی با بیان اینکه دود سیاه رنگ همراه با زبانه‌های آتش از برج سلمان خارج می‌شد، بیان کرد: دقایقی بعد با توجه به گستردگی حجم آتش، درخواست اعزام نیروی کمکی و تجهیزات بیشتر اطفایی شد که در پی این درخواست حدود ۲۵۰ آتش‌نشان به همراه دیگر عوامل از جمله نیروی انتظامی، شرکت برق، هلال احمر و دیگر عوامل درگیر در محل حادثه حاضر شدند.

 مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه ۸۸ دستگاه خودروی عملیاتی در محل حادثه حاضر شدند، گفت: این خودروها شامل هشت دستگاه خودروی نردبان ، ۵۲ دستگاه خودروی اطفای حریق سنگین، شش دستگاه خودرو نجات ، چهار دستگاه خودروی تجهیزات ، سه دستگاه موتور سیکلت اطفای حریق ، ۱۳ دستگاه تانکر آب از شهرداری و ۲ دستگاه خودروی توربوفن بود.

جعفری افزود: در همان زمان ابتدایی حادثه، ماموران آتش‌نشانی برای جلوگیری از به‌وجودآمدن خسارات احتمالی نیروهای آتش‌نشانی تمامی افراد داخل ساختمان و همچنین خودروهای پارک شده درپارکینگ را به سرعت خارج کردند و جریان برق و گاز منطقه نیز قطع شد.

وی با اشاره به تجمع مردم در محل حادثه و کندی حرکت نیروهای امدادی گفت: با وجود انجام عملیات اطفا، آتش در حال زبانه‌کشیدن و سرایت به کل برج و اماکن مجاور بود اما خوشبختانه با اقدامات به موقع، از این سرایت آتش جلوگیری شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بابیان اینکه آتش‌سوزی برج سلمان مشهد در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه مهار شد،اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت و تنها سه نفر از آتش‌نشانان ما دچار دودگرفتگی شدند.

جعفری ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده، ۵۰ درصد نمای بخش اداری این ساختمان کاملا سوخته و به ساختمان خسارت‌هایی وارد شده است و براساس مشاهدات اولیه، کانون آتش‌سوزی، نمای کامپوزیتی برج بوده در طبقه پنجم است بنابراین به دلیل ضدحریق نبودن این نما و وزش باد، آتش گسترش یافته است.

وی درباره علت این حادثه گفت: این حادثه بسیار گسترده بوده به همین جهت بررسی علت آتش‌سوزی نیازمند زمان بیشتری است و متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن