اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

تنها هزینه اجباری برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی ۷۵۰۰ تومان است

کد خبر : 3581
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس دولتی حق دریافت وجه نقد به صورت اجباری برای ثبت نام را ندارند و تنها موظف به دریافت ۷هزارو۵۰۰تومان هزینه بیمه وهزینه کتاب و درصورت تمایل هزینه لباس فرم مدارس هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، به نقل از خراسان «سید جواد حسینی» روز گذشته در نشست خبری درباره سرنوشت دریافت ۵درصد حق آموزش و پرورش ازعوارض شهرداری گفت: به شدت پیگیر این موضوع هستیم و دیوان محاسبات نیز با ارسال نامه ای بر پرداخت حق آموزش و پرورش از عوارض شهرداری تاکید کرده است.
وی افزود: برای این کار یک کمیته مشترک سه نفره با حضور نماینده شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش تشکیل و قرارشد ظرف یک ماه آینده دریافت حق آموزش و پرورش از عوارض شهرداری به صورت لایحه دردستور کارشورای شهر قرار بگیرد و تصویب شود.
حسینی درباره تعداد افراد لازم التعلیم محروم از تحصیل در استان، اظهار کرد: در ابتدای مسئولیتم در آموزش و پرورش ۲۵۰هزار نفر لازم التعلیم در استان وجود داشت که از تحصیل محروم بودند. این آمار اکنون به ۱۹هزارنفررسیده است و از این تعداد ۳هزارنفر شناسایی شده اند و۱۶هزارنفر دیگر را که ۸هزارنفر آن ها در مناطق هفت گانه مشهد و ۸هزارنفرنیز در شهرستان های استان ساکن هستند، تک به تک دنبال می کنیم. درهمین زمینه از فرمانداری ها و دهیاری ها خواسته ایم برای شناسایی این افراد، به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی درباره پوشش تحصیلی استان تصریح کرد: هم اکنون پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۹٫۱درصد، متوسطه اول۹۳٫۳۷درصد ومتوسطه دوم ۷۶٫۲۸درصداست.
حسینی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی گفت: ۶۰هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان به تحصیل می پردازند. از طرفی سال گذشته ۵هزار نفردیگر از دانش  آموزان تبعه خارجی را که فاقد هویت بودند با معرفی اداره کل اتباع خارجی در مدارس دولتی ثبت نام کردیم. با آستان قدس رضوی نیز درحال مذاکره هستیم تا مدرسه ای را برای دانش آموزان نخبه تبعه خارجی بارویکرد آموزش دینی، ملی تاسیس کنیم.
حسینی به نقل و انتقالات معلمان در سال تحصیلی جدید اشاره و اظهارکرد: ثبت درخواست نقل و انتقال معلمان از ۱۷خرداد در سامانه آغاز شد و تا ۱۴تیر ماه ادامه داشت که در این مدت ۸هزارو۱۱۹معلم درخواست انتقال داخل استان و هزارو۸۲معلم درخواست انتقال به خارج از استان و هزارو۵۶معلم نیز درخواست انتقال به خراسان رضوی را داشته اند که نتایج اولیه پس از بررسی ۳۱تیرماه اعلام می شود و ازاول تا ۲۰مرداد فرصت درخواست تجدید نظر، درنظرگرفته شده است ونتایج نهایی نقل و انتقالات ۲۶مرداد اعلام می شود.

وی تصریح کرد: مهرماه امسال ۲هزارو۳۴۱معلم جدید به آموزش و پرورش استان وارد می شوند و درمقابل بیش از ۴هزارمعلم شرایط بازنشسته شدن دارند.وی همچنین گفت: امسال ۵۴هزار و ۳۷۷دانش آموز در آزمون نمونه دولتی پذیرفته شده اند.
وی به  ممنوعیت دریافت وجه برای ثبت نام حتی در مدارس هیئت امنایی اشاره کرد و افزود: مدارس دولتی حق دریافت وجه نقد به صورت اجباری برای ثبت نام را ندارند و تنها موظف به دریافت ۷هزارو۵۰۰تومان هزینه بیمه وهزینه کتاب و درصورت تمایل هزینه لباس فرم مدارس هستند. برای مدارس هیئت امنایی هم شهریه اجباری تعیین نشده است و تنها برای اجرای فوق برنامه آن هم نه به صورت اجباری، می توانند مبالغی را دریافت کنند.
وی ویژه برنامه های اوقات فراغت تابستان و برگزاری جشنواره ها و مسابقات کشوری را نیز اعلام کرد.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی به فیش حقوقی خود و مدیران آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: میانگین حقوق و مزایای مدیرکل به همراه ۸معاون ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان درماه است که زیاد است و حقوق ومزایای رؤسای نواحی ۴۷گانه استان نیز ۳میلیون و۷۰۰هزارتومان در ماه است که برای شفاف شدن خدمت مردم اعلام می کنیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن