اجتماعیستون اصلی

دولتی کردن شهرداری ها کاملا اشتباه است

کد خبر : 3536
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افرادی که با تفکراتی تلاش دارند تا شهرداری‌ها را دولتی کنند در اشتباه هستند زیرا برای توسعه شهرداری‌ها باید به سوی مردمی‌ شدن پیش رفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، غلامرضا بصیری‌پور اظهار کرد: بنده با برخی افراد از مجموعه دولت و وزارت کشور که با تفکراتی سعی دارند شورا‌ها را تشریفاتی کنند تا اختیارات شورا‌ها را کاهش دهند همچنین سعی دارند تا شهرداری‌ها را دولتی کنند صد درصد مخالف هستم.
موفقیت شهرداری‌ها در اجرای مدیریت یکپارچه شهری‌ است
وی با بیان اینکه توسعه شهر‌ها، ارتقا جایگاه و موفقیت شهرداری‌ها از طریق اجرای مدیریت یکپارچه شهری امکان‌پذیر است، ادامه داد: در کشور‌های پیشرفته نیز اختیار شهر‌ها نزد مدیریت واحد و یکپارچه شهری است، اما متاسفانه نه تنها در مشهد بلکه در هیچ شهری در کشور شاهد اجرای مدیریت واحد شهری نبوده‌ایم.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر از یک سو وزارت کشور و از سوی دیگر شورا، هر یک خود را مالک شهرداری‌ها می‌دانند در صورتی که دولتی کردن شهرداری کاملا اشتباه است زیرا دولت نباید در امور اجرایی و جزئیات دخالت کند و تنها وظیفه دارد تا بر امور و اعمال شهرداری، آن هم بر طبق قانون نظارت داشته باشد.
بصیری‌پور افزود: همچنین مسئولیت دولت این است تا اجرای مدیریت واحد شهری را در قالب لایحه به مجلس بدهد و رئیس‌جمهور نیز در روز شورا‌ها این موضوع را بیان کرده‌اند، اما تاکنون هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
ملاک سنجش عملکرد شهرداری‌ها، رضایت‌مندی مردم است
وی در خصوص ارزیابی خود از عملکرد شهرداری مشهد، گفت: برای ارزیابی عملکرد شهرداری باید شخصی مانند یک عضو شورا، رسانه‌ها، هم مدیران کل استان و هم مردم اظهارنظر کنند، اما آن چیزی که ملاک اصلی برای سنجش صحیح عملکرد شهرداری‌ها است، میزان رضایت‌مندی مردم است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: به طور مثال ممکن است مسئولان در این اظهارنظر ملاحظات سیاسی یا سلایق شخصی خود را لحاظ کنند و به همین دلیل است که ملاک اصلی سنجش عملکرد شهرداری‌ها همان میزان رضایت‌مندی مردم است.
بصیری‌پور تصریح کرد: بنده به عنوان شخصی که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته‌ام از میان شاخص‌های ضعیف، خوب، خیلی خوب و عالی، به عملکرد شهرداری مشهد نمره خوب را اختصاص می‌دهم.
وی  پیرامون جایگاه شهرداری‌ها در کشور، عنوان کرد: شهرداری‌ها در هر سطحی که باشند با توجه به اینکه حدود ۵۰۰ وظیفه و مسئولیت را برعهده دارند و از سویی نقش مهمی در رفاه و آسایش مردم جامعه دارند از جایگاه و نقش مهمی برخوردار هستند.
این عضو شورای شهر اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به دلیل تعدد مسئولیت‌های شهرداری‌ها، بودجه شهرداری‌های خراسان رضوی از مجموع بودجه عمرانی استان در سال گذشته بیشتر بوده و این نشان می‌دهد که شهرداری‌ها اهمیت بالایی در رفاه و آرامش مردم و نیز در توسعه کشور دارند.
منبع: ایسنا
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن