اسلاید شواقتصادیستون اصلی

جایگاه ویژه مشهد در تولید سنگ های قیمتی/ از افزایش صادرات غیرنفتی تا توسعه صنعت گردشگری

کد خبر : 3554

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: صنعت سنگ های قیمتی نقش مهمی را در افزایش صادرات غیرنفتی، ارزآوری مناسب و توسعه صنعت گردشگری ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به انتخاب شهر مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی گفت:مشهد بیش از صدها سال مرکز سنگ های قیمتی بوده و چه سنگ های قیمتی معادن داخلی و چه سنگ های قیمتی و ارزشمند خارج از کشور در این شهر تبدیل به جواهر می شود و این شهر محل تبادلات سنگ های قیمتی است.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مشهد نخستین کانون جواهرسازی ایران است،افزود:شهر مشهد با توجه به همجواری با کشورهای ترکمنستان،تاجیکستان و افغانستان و وجود معادن سنگ های قیمتی دراین کشورها به محل فروش جهانی سنگ های قیمتی تبدیل شده است.

معرفی و بازاریابی مناسب سنگ ها در بازارهای جهانی از معضل بیکاری می کاهد

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه تمام صنایع کوچک با سرمایه گذاری اندک می توانند حجم بسیار زیادی اشتغال ایجاد کند، ادامه داد: با گسترش و توسعه صنعت فرآوری سنگ های قیمتی، آموزش تراش و فرآوری سنگ های قیمتی و توسعه و تمرکز بر اشتغال خانگی می توان ارزش افزوده فراوانی نصیب کشور کرد.

وی یادآورشد:باوجود منابع سرشار معدنی درکشور با معرفی و بازاریابی مناسب این محصولات قیمتی در بازارهای جهانی از معضل بیکاری کاسته می شود و به راحتی سنگ های قیمتی در توسعه صادرات نقش مهمی ایفا می کند.

مدیریت توسعه و استفاده از پتانسیل های صنعت سنگ های قیمتی کشور باید بیش از پیش تقویت شود

قاضی زاده هاشمی با اشاره به ضرورت افزایش صادرات محصولات غیرنفتی،افزود:مدیریت توسعه و استفاده از پتانسیل های صنعت سنگ های قیمتی کشور باید بیش از پیش تقویت شود و با تشکیل نمایشگاه و تبلیغات مناسب می توان پتانسیل صنعت جواهرسازی مشهد را به جهانیان شناساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:باید از فرصت های این چنینی برای شناسایی ظرفیت های کشور و جذب بیشتر گردشگران و کسب درآمد ارزی استفاده کرد،البته شهر مشهد درحال حاضر نیز از جایگاه ویژه ای در زمینه سنگ های قیمتی در کشور برخوردار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن