اقتصادیستون اصلی

انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت جدید تا پایان سال جاری

کد خبر : 3496

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برگه اوراق مشارکت منتشر کرده‌ایم و امید آن راداریم که تا پایان سال با همکاری شهروندان این رقم را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، محمدرضا مزجی در همایش تجلیل از خادمین اقتصادی شهر مشهد در فرهنگ‌سرای غدیر بابیان اینکه شهروندان مشهدی به‌عنوان عامل تأثیرگذار، حضور سبز و مشارکت گسترده در برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی شهری دارند و برکات آن در شهر نیز مشهود است، اظهار کرد: می توان مردم مشهد را همانند قطره‌های باران دانست که اگر رحمتشان متوجه موضوعی شود، به‌طور حتم آن حرکت پیروز خواهد شد و ثمرات آن را در شهر خواهیم دید.

وی افزود: شهرداری مشهد به‌عنوان خادم امام رضا (ع)، هرگونه اقدام و عملی که در مسیر عمران و آبادانی شهر انجام می‌دهد، به منظور رفاه حال زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

مزجی ادامه داد: شهروندانی که در این راه مقدس کمک و یار شهرداری هستند از اجر و پاداش معنوی بسیاری برخوردار می‌شوند و به این شیوه کمک به شهرداری مشهد و شرکت در عمران و بازسازی شهر رضوی، مساعدت به زائر امام رضا (ع) محسوب می شود.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف تاکنون قریب به ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده است، تصریح کرد: امید آن را داریم که به فضل خدا تا پایان سال از محل فروش اوراق سهام صندوق‌های پروژه، این مبلغ را به ۵ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی اظهار کرد: هر یک برگ اوراق مشارکت به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و تاکنون شهروندان همکاری بسیاری داشته و با خرید اوراق مشارکت، در جهت توسعه شهری ما را یاری رسانیده‌اند.

شرکت در طرح‌های اقتصادی مشهد، از اجر معنوی نیز برخوردار است

مزجی بابیان اینکه شهروندان با خرید هر سهم از اوراق مشارکت، ضمن کسب سود، از اجر معنوی آن نیز برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: قدم‌هایی که در این راه برداشته می‌شود سالیان سال ادامه‌دار هستند و به‌عنوان باقیات صالحات از شهروندان برجای خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به خرید حتی یک برگ از اوراق مشارکت قطار شهری در کل آن شریک هستند؛ این‌گونه هم شاهد نظارت‌های بیشتری می‌شویم و مردم نیز خود را در توسعه و آبادانی شهرشان سهیم می‌دانند که لذت آن وصف‌نشدنی است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با تأکید بر اینکه شهرداری مشهد حرکت‌های خوبی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در شهر در حال پیاده‌سازی است، بیان کرد: اوراق مشارکت قطار شهری، طرح بارش باران، ترمیم بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و سهام صندوق‌های پروژه و … از برنامه‌هایی است که ضمن افزایش مشارکت شهروندان، ما را در توسعه اقتصادی شهر یاری می‌رساند.

شهروندان، خادم اقتصادی شهر مشهد

وی اظهار کرد: مشهدی‌ها با آورده‌های خرد و مبالغ کم در برنامه‌های اقتصادی شهرداری شرکت دارند که در این امر ضمن خدمت به توسعه شهری، طعم شیرین خدمت اقتصادی به علی بن موسی‌الرضا را نیز درک خواهند کرد.

مزجی با اشاره به اینکه صفت خادم اقتصادی واژه مورداحترام و مقدسی است، خاطرنشان کرد: هر یک از شهروندان با خرید حتی یک سهم و شرکت در طرح‌های اقتصادی شهرداری مشهد، به‌عنوان خادم اقتصادی امام رضا (ع) در شهر بهشت خوانده می شوند؛ شهروندان نیازی به مبالغ کلان و آورده‌های سنگین ندارند؛ سرمایه‌های خرد قطره‌قطره جمع می‌شوند و تحول بزرگی را در عرصه توسعه اقتصادی شهر رقم می‌زنند.

وی افزود: این حرکت را به فال نیک می‌گیریم و امید آن را داریم شاهد حضور همه شهروندان در برنامه‌های اقتصادی شهری باشیم.

گفتنی است؛ در این همایش ضمن تجلیل از دو بانوی خادم اقتصادی مشهد الرضا و قرعه‌کشی و اهدای برگ اوراق مشارکت به شرکت کنندگان در مراسم ، مراسم افطاری برای جمعی از شهروندان منطقه ۶ شهرداری مشهد نیز برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن