اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ۲ هزار نقطه جهان برگزار می‌شود

کد خبر : 3418

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از تغییر ۳۸ درصدی برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برگزاری برنامه‌های جشنواره در بیش از ۲ هزار نقطه در جهان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید جواد جعفری در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت با اشاره به اینکه در آستانه دهه کرامت شاهد برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) در گستره ملی و بین‌المللی هستیم، گفت: در این دوره از دهه کرامت اتفاقات گسترده‌ای در ساحت‌های مختلف را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این دهه تمرینی ویژه برای ورود به مشهد ۲۰۱۷ است تا برای ورود به آن با عمق بیشتری فرهنگ رضوی را دنبال کنیم، افزود: پس از اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بافاصله یک هفته شورای آسیب‌شناسی جشنواره برگزار و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شد و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تقویت نقاط قوت و برطرف شدن نقاط ضعف جشنواره نیز صورت گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به تغییر ٣٨ درصدی برنامه‌ها در چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) گفت: برنامه‌های این دوره بر پایه خلاقیت و نوآوری‌های جدید تبیین شده است.

جعفری با تأکید بر توسعه و گسترش بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع) در آستانه مشهد ٢٠١٧ افزود: براین اساس در چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا (ع)، نقاط برگزارکننده برنامه‌ها در سطح دنیا از ٧١٩ نقطه به بیش از ٢ هزار نقطه افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ملی نیز از دستگاه‌ها و نهادهای بیشتری نسبت به سال گذشته برای برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) دعوت به همکاری شده است، گفت: امسال ابعاد علمی جشنواره بیش از ادوار گذشته تقویت‌شده و در این راستا وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تمام ظرفیت خود وارد این حوزه شده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به رشد ۳ برابری مراکز برگزارکننده بخش کودک و نوجوان چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: معتقدیم که تربیت در دوره کودکی مانند حک شدن عبارتی بر روی سنگ است و لذا سعی داریم در این حوزه به‌صورت اثربخش عمل کنیم. در دوره چهاردهم جشنواره ٩١٠ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های این بخش را برگزار می‌کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تأکید بسیاری بر اثربخشی برنامه‌های موضوعی در سطح کشور داشتند و در این راستا در کنار هر یک از جشنواره‌های موضوعی اتاق فکر جشنواره را تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۶۰ تشکل، نهاد و سازمان حول محور ترویج فرهنگ رضوی در کشور جمع شده‌اند که بی‌نظیر و از معجزات حضرت رضا (ع) است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه مردم داخل و خارج از کشور عشق و ارادتی نانوشته نسبت به حضرت رضا (ع) دارند، گفت: این مایه مباهات همه ماست و افتخار می‌کنیم که در این کشور زندگی می‌کنیم.

در این جلسه همچنین مسئول دبیرخانه دهه کرامت استان از اصلاح شیوه‌نامه برنامه‌های دهه کرامت خبر داد و گفت: بررسی و تأیید اطلاعات شیوه‌نامه صدور و ابلاغ موارد بند ۵ و ۶ شیوه‌نامه برای اجرای فعالیت‌های سال ١٣٩۵، توجه به روزشمار مصوب ایام دهه کرامت و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ازجمله اقدامات انجام شده در دبیرخانه است.

محمدکاظم دبیری افزود: بررسی و تأیید راهبردهای محتوایی جشن‌های دهه کرامت و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد، پاسخگویی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای اجرای گزارش برنامه‌ها و اقدامات ایام دهه کرامت، استفاده از ظرفیت و فرصت‌های تشکل‌های مردمی و مشارکت اصناف و بازاریان، ضرورت فعالیت‌های گسترده و مؤثر رسانه‌ها، صداوسیما، خبرگزاری‌ها برای اطلاع‌رسانی، ترویج فرهنگ رضوی و ایجاد شورونشاط مردمی از دیگر اقدامات و انتظارات دبیرخانه است.

وی با اشاره به ستادهای ویژه در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت استان گفت: ستاد ویژه آستان قدس رضوی با مسئولیت آستان قدس رضوی، ستاد ویژه هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه امور استان‌ها و بین‌الملل با مسئولیت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، ستاد ویژه امور شهرستان‌ها با مسئولیت مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری است.

مسئول دبیرخانه دهه کرامت استان همچنین ستاد ویژه هماهنگی‌های شهری با مسئولیت شهرداری مشهد، ستاد ویژه تبلیغات و اطلاع‌رسانی با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد ویژه فعالیت‌های مردمی با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد ویژه امور بانوان با مسئولیت اداره کل زنان و خانواده استانداری را از دیگر ستادهای دهه کرامت دانست.

راه‌اندازی نهضت رضوی در جشنواره امام رضا در ۳۲ دانشگاه کشور

همچنین معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در گستره جهانی در بیش از دو هزار نقطه دنیا در ۷۷ کشور و در گستره ملی نیز در ۳۱ استان فعالیت دارد که ۶۱ درصد این برنامه‌ها در سطح ملی و ۳۹ درصد در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی‌شده است.

زهرا سرو آزاد افزود: شورای مشورتی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به‌منظور آسیب‌شناسی برنامه‌های موضوعی جشنواره سیزدهم برگزار شد و پس‌ازآن نیز نشست کارگروه‌های مناطق هشت‌گانه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در خصوص بررسی نقاط قوت و ضعف جشنواره‌های موضوعی تشکیل شد که نتیجه این جلسات تغییر ۳۸/۲ درصدی برنامه‌های دوره چهاردهم جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بود.

وی با اشاره به توسعه بخش کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بیان کرد: تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان‌های کشور از ۷۰۰ مرکز در دوره سیزدهم به ۹۱۰ مرکز در دوره چهاردهم افزایش داشته است.

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) توسعه بخش دانشگاهی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را با رویکرد نهضت رضوی عنوان و اظهار کرد: تعداد دانشگاه‌های مجری جشنواره‌های امام رضا (ع) از ۲۲ دانشگاه در دوره سیزدهم، به ۳۲ دانشگاه در دوره چهاردهم رسیده است.

سرو آزاد با بیان اینکه دو هزار نقطه از ۷۷ کشور دنیا برگزارکننده برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هستند، تصریح کرد: از این کشورها ۳۱ کشور آسیایی، ۲۶ کشور آفریقایی، ۱۶ کشور اروپایی و چهار کشور آمریکایی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن