اسلاید شواقتصادیستون اصلی

نقش مهم شهرداری در اشتغال‌زایی در سطح کشور

کد خبر : 3401

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی در اشتغال‌زایی در سطح کشور دارند که البته این مهم نیازمند همکاری بیشتر دولت است.

غلامحسین صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد درباره روز شهرداری‌ و دهیاری‌ اظهار کرد: امروز بیش از ۷۰ درصد از جمعیت کشور را شهرنشینان تشکیل می‌دهند که بخش عمده آنها در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند و اداره بیش از ۹۰ درصد امور در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است و بر همین اساس شهرداری‌ها نقش مهم و اساسی در اداره کشور ایفا می‌کنند.
وی افزود: برای نمونه شهر مشهد امروز بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و گردش مالی شهرداری مشهد ده‌ها برابر مدیریت در استان است و در واقع نقش بسیار مهمی در اشتغال ایفا می‌کند و دولت‌ها باید با همکاری بیشتر با شهرداری‌ها به دنبال اشتغال بیشتر در شهرها باشند.
صاحبی بیان کرد: امروز با توجه به اینکه جمعیت کلان‌شهرهای کشور مصرف‌کننده هستند، از این ظرفیت می‌توان برای اشتغال روستاها نیز استفاده کرد و عرضه محصولات روستایی در شهرها می‌تواند حتی از مهاجرات روستانشینان به شهرها نیز جلوگیری کند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما در این ارتباط در شورای اسلامی شهر مشهد نیز پیگیر هستیم تا مرکزی برای عرضه محصولات روستایی در شهر مشهد ایجاد شود تا شاهد اشتغال بیشتر روستاییان باشیم تا از مهاجرت آنها به حاشیه شهر مشهد نیز جلوگیری شود که البته در این مسیر باید دولت نیز همکاری لازم را با مدیریت شهری مشهد داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن