اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

علل بی تفاوتی در جامعه باید شناسایی و اصلاح شود/توسعه امر به معروف نیازمند کار فرهنگی است

کد خبر : 3369

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در اولین جلسه کارگروه آموزش ستاد گفت : توسعه وگسترش اقامه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار فرهنگی است .

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی سید عبدا… ارجائی در جمع مدرسان دانشگاه های مختلف استان وکشور گفت : تبلیغ از یک سو جهت حساس سازی و از طرف دیکر به منظور جلب نظر مخاطبان وحتی عموم مورد تاکید است .
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند:« امربه معروف یاد گرفتنی است » تصریح کرد :اینکه چه چیزی ، کجا ، چگونه و چه بازه زمانی باید یاد گرفته شود نیز به منظور تثبیت آموزش و یادگیری مهم است .
ارجائی با بیان اینکه محتوای غنی در خصوص موضوع امربه معروف موجود است اظهار داشت : محققان و نویسندگان خروجی های خوبی در زمینه امربه معروف دارند و بیش از ۱۰۰کتاب و۲هزارمقاله علمی تاکنون توسط ستاد احصاء شده ولی با وجو.د این محتوای غنی امربه معروف در جامعه عملی نشده است .
وی گفت : اجرا ، هدف نهایی آموزش امربه معروف است و طلایه داران یکی از گروه های اجراکننده این دو فریضه مهم سطح جامعه هستند ولی آنچه باید به عنوان دستوالعمل اجرایی به داوطلبان فعالیت در این عرصه الهی ارائه دادمشخص نیست .
ارجائی با بیان اینکه ، باید علل و عوامل بی تفاوتی در جامعه شناسایی و برای حذف آن تلاش کرد گفت : امروز متاسفانه به دلایلی، بی تفاوتی جای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر را گرفته است که باید این رویه اصلاح شود
معاون فرهنگ تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی مشخص برای حوزه آموزش گفت : ۱۲گروه کلی در برنامه ریزی آموزش و مدل اجتماعی ستاد استان تعریف شده است .
علی رضازاده تصریح کرد :رویکرد ها ، راهبردها ، لایه های تاثیرگذار فرهنگی سطوح آموزش و …. از جمله مواردی است که در بسته آموزش به طور مفصل به آن پرداخته شده است.
حجت الاسلام احمدی به عنوان فعال و مدرس فرهنگی نیز با بیان اینکه : آموزش باید با روش جدید انجام شود .وی افزود : در روش سنتی با اطلاعات ارائه می شود ولی گفته نمی شود چگونه وکجا از اطلاعات استفاده می شود .
وی ادامه داد : در روش جدید استاد باید نگرش و فکر علم آموزش را درجهت نحوه عملیاتی کردن آنچه یاد گرفته سوق دهد و به پیاده سازی آن کمک کند.
وی افزود : باید ذهن مخاطبان به سمت اقامه امربه معروف و نهی از منکرحرکت کند .
علی تقوی مدرس امربه معروف و نهی از منکر کشور نیز در این جلسه ضمن بیان تجربیات خود در این خصوص گفت :
دوره های۱۵۰ ساعته برای آموزش امربه معروف و نهی از منکر تعریف شده است .
وی افزود : مباحث مطرح در این دوره ها از منابع متعدد موجود استخراج شده که به تایید مراجع نیز رسیده است
تقوی با انتقاد از مطرح کردن برخی شبهات توسط افراد غیر متخصص در حوزه امربه معروف تصریح کرد : نداشتن تجربه عملی در اجرای امربه معروف نقصی است که در دوره های فعلی دیده می شود .
فاطمه سلیمی فعال فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید مردم را با احساسشان درگیر امربه معروف ونهی از منکر کرد.افزود :ابتدا باید کارها را محدود به موضوعات و حتی جغرافیای خاصی کرد و پس از بازخورد گیری عملیات اجرایی آموزش گسترش پیدا کند
وی تصریح کرد شیوه آموزش در این موضوع بسیار مهم است و باید ظرایب نفوذ مد باید در نظر قرار گیرد .
سلیمی پیشنهاد برگزاری جشنواره ایده برای آموزش امربه معروف ونهی از منکر را ارائه داد وگفت : متاسفانه احساس مردم نسبت به واژه امربه معروف و نهی از منکر مثبت و واقعی نیست واین باید اصلاح شود .
وی لزوم بهره گیری از پیوست رسانه ای و هنری و استفاده از قالبهای جدید را در اجرای موفق طرح موثر دانست .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن