اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

سرقت بزرگ اطلاعات ۲۰ میلیون ایرانسلی

کد خبر : 3344
سخنگوی وزارت ارتباطات: روبات تلگرامی فاش کننده اطلاعات کاربران مسدود شد

حاجیان، حق پرست-می توانیدتصورکنیددر یک چشم به هم زدن اطلاعات ۲۰ میلیون مشترک ایرانی به دلیل مشکلات امنیتی یک اپراتور لو رفته باشد؟ متاسفانه این موضوع حقیقت داردو دیتابیس شماره های ایرانسل توسط هکرهابرای دانلود پخش شده، اقدامی که حریم خصوصی کاربران ایرانسل را به شدت به خطر انداخته است. روزگذشته اخباری در سایت ها و خبرگزاری ها منتشر شد مبنی بر این که اطلاعات برخی مشترکان یک اپراتور تلفن همراه به دلیل هک بانک اطلاعاتی (دیتابیس) این اپراتور از روز پنج شنبه در فضای اینترنت، دست به دست می چرخد. شنیده ها حاکی از آن است که این اطلاعات توسط یک روبات تلگرامی که توسط هکر ها ساخته شده این امکان را به افراد می دهد که با دادن شماره به روبات، تمامی مشخصات دارنده شماره و هویت وی را مشاهده کنند.به گزارش مهر، گفته می شود این اطلاعات مربوط به ۲۰ میلیون مشترک می شود.افشای اطلاعات مربوط به این کاربران، بدون شک حریم خصوصی آن ها را به خطر می اندازد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، گفته می شود این اطلاعات در سال ۹۲ لو رفته و در قالب فایل اکسل تا ۳میلیون تومان خرید و فروش می شده است.
ایرانسل باید پاسخگو باشد
به نظر می رسد نهاد های قضایی و امنیتی باید هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی کنند و اپراتور مربوطه نیز باید پاسخگوی مردم و ضرر و زیان احتمالی ناشی از این مشکل امنیتی خود باشد.دراین رابطه یک سایت نیز اعلام کرد:هم اکنون دیتابیس شماره های ایرانسل در اینترنت برای دانلود پخش شده که برخی هم با ساخت روبات های شبکه اجتماعی به این اتفاق دامن زده اند. یک روبات تلگرام توسط هکر ها ساخته شده که با دادن شماره ایرانسل، تمامی مشخصات مشترک به دست می آید. این اقدام حریم خصوصی کاربران ایرانسل را به شدت به خطر انداخته است.طبق اطلاعاتی که این روبات منتشر کرده، شماره هایی که با پیش شماره های ۹۳۵، ۹۳۶، ۹۳۷، ۹۳۸ و ۹۳۹ شروع می شود، در دام این اتفاق افتاده اند.
تماس با ایرانسل بی نتیجه ماند
مشکل این است که این اولین بار نیست که چنین اتفاق ناگوار امنیتی برای اپراتور های تلفن همراه کشور پیش می آید، حدود ۳سال پیش نیز اطلاعات بسیاری از مشترکان توسط هکر ها لو رفته بود. این درحالی است که مقوله امنیت و حریم شخصی کاربران یکی از مهم ترین مسائل روز دنیا محسوب می شود. برای آگاهی از جزئیات بیشتر و اقدامات احتمالی ایرانسل به منظور مقابله با این موضوع در راستای صیانت  از حریم خصوصی کاربران، خبرنگار ما با این اپراتور تماس گرفت که متاسفانه نتیجه ای دربر نداشت و اپراتور مربوطه   اطلاع رسانی در این باره را بر عهده وزارت ارتباطات گذاشت.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن