اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

رایزنی با ۵ استان برای اجرای ابرپروژه شرق کشور

کد خبر : 3347
عبدالهی- رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، از برنامه ریزی برای اجرای ابرپروژه ای در شرق کشور با مشارکت دانشگاه ها و استانداری های ۵ استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  روابط عمومی دانشگاه فردوسی، دکتر «محمد کافی» در نشست مشترک با نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در آینده ای نزدیک جلساتی با حضور روسای دانشگاه های شرق کشور و استانداران استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سمنان و سیستان و بلوچستان و بخش صنعت برای اجرای مگا پروژه ای در شرق کشور برگزار خواهد شد. این گفته دکتر کافی برآیندی از جلسه اخیر او با استاندار خراسان رضوی و بخش صنعت استان است که طی آن به این موضوع پرداخته شد که با وجود تعریف ابرپروژه هایی در غرب کشور، منطقه شرق کشور فاقد چنین پروژه هایی است.

بر همین اساس مقرر شد استانداران این ۵ استان، دانشگاه های تحت پوشش و صنایع مهم پروژه ای بزرگ در منطقه شرق کشور را شناسایی کنند که حالا به گفته رئیس دانشگاه فردوسی، به زودی جلسه ای در این زمینه تشکیل خواهد شد.

در نشست اخیر نیز، این موضوع مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفته است. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار همچنین با اشاره به وضعیت فعلی این دانشگاه در منطقه و جهان، خواستار همکاری و همراهی نمایندگان در حفظ و تعالی شهرت دانشگاه فردوسی مشهد شد. دکتر کافی در ادامه با اشاره به اقداماتی که دانشگاه در حوزه صرفه جویی و بهره وری در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است، از نقش فعال این دانشگاه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان یاد کرد. کافی همچنین از نمایندگان شهر مشهد خواست در تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام این دانشگاه، همکاری لازم را داشته باشند.
ورود فعالانه دانشگاه فردوسی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی
در ادامه این نشست، نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و خواسته های خود از دانشگاه فردوسی مشهد و آموزش عالی کشور پرداختند. تاکید بر نقش دانشگاه فردوسی مشهد در نفوذ فرهنگی و علوم انسانی در دنیا، استفاده از ظرفیت خیران در رشد و توسعه دانشگاه، حضور فعال در عرصه رقابت بین المللی، توجه متناسب با کارکرد به تشکل ها و نهادهای دانشجویی، ورود فعالانه و مسئله شناسانه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای ایفای نقش مهم دانشگاه در جامعه از جمله اهم مباحث مطرح شده توسط نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی در این نشست بود.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن