اسلاید شواقتصادیستون اصلی

۳۹۶ هزار تن هندوانه در خراسان‌رضوی برداشت شد

کد خبر : 3264

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال ۳۶۹ هزار تن هندوانه از جالیزهای خراسان رضوی برداشت شده است.

به گزارش صبح مشهد نجف‌قلی صالحی  با بیان اینکه ۱۸ هزار هکتار جالیز در خراسان‌رضوی زیر کشت هندوانه رفته است، اظهار داشت: میانگین برداشت هندوانه در خراسان رضوی ۲۲ تن در هر هکتار است.

وی با اشاره به بحران آبی که اقلیم خراسان‌رضوی با آن درگیر است، خاطرنشان کرد: کشاورزان در همین راستا از روش‌هایی مانند کشت زیر پلاستیک بهره برده‌اند که این روش کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در ارتباط با دیگر فواید کشت زیر پلاستیک، خاطرنشان کرد: زودرس بودن و افزایش کیفیت محصولات، تسهیل روند مبارزه با آفات و دیگر مواردی از این دست از جمله محسنات روش کشت زیر پلاستیک است.

صالحی با اشاره به وضعیت تولید خربزه در خراسان‌رضوی، بیان کرد: از ۳۴ هزار هکتار جالیزی که در خراسان‌رضوی زیر کشت این محصول رفته ۵۷۸ تن محصول برداشت شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون از شهرهای تایباد و داورزن خربزه و هندوانه وارد بازار شده و همچنین از شهر سبزوار نیز محصول هندوانه جمع‌آوری شده علاوه بر این محصولات سایر شهرستان‌ها نیز در چند روز آینده وارد بازار می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن