اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

برگزاری همایش بزرگ استادان کشور های اسلامی در مشهد ۲۰۱۷ به میزبانی دانشگاه فرهنگیان

کد خبر : 3146

رئیس کل پردیس های خراسان رضوی گفت: برای برگزاری همایش استادان کشورهای اسلامی توسط دانشگاه فرهنگیان برآورد اقدامات اولیه از جمله هزینه مهمان و برنامه ها با ارسال نامه به استانداری صورت می گیرد و در صورت موافقت استاندار دانشگاه فرهنگیان میزبانی این همایش بزرگ را به عهده خواهد گرفت.

سید حسین مجتبوی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد اظهار کرد: چارت دانشگاه فرهنگیان به صورتی است که در هر استان فقط یک نفر از افراد عضو هیئت علمی بایستی مدیریت استانی را بر عهده بگیرد و در واقع کار اصلی مدیر استان انسجام بخشیدن به فعالیت دانشگاهها، ایجاد هماهنگی همسویی و استفاده از امکانات استان در جهت ارتقا دانشگاه است.

وی تصریح کرد: از اهداف اصلی مدیریت استانی برند سازی دانشگاه، استفاده از فرصت ها و امکانات موجود در استان برای ارتقا دانشگاه فرهنگیان، ایجاد وحدت رویه در برنامه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در استان، جذب اساتید و هیئت علمی نخبه و با تجربه و تعاملات بیشتر با دستگاههای فرهنگی و آموزشی می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین تفاهم نامه با مسئولین استانی برای تعاملات بیشتر منعقد شده است؛ بیان کرد: با استقلال در مسئولیت مدیریت استانی تلاش می شود که ارتباط بیشتری با شبکه جامعه دانشگاههای استان برای بهره گیری از امکانات علمی، پژوهشی و فرهنگی بخش های مختلف دانشگاه ها و سایر نهادها برای ارتقا هر چه بیشتر دانشگاه استفاده کنیم. که گامهایی در این خصوص نیز برداشته شده است.

مجتبوی با اشاره به گام های دانشگاه فرهنگیان در خصوص تعاملات با دیگر نهادها، افزود: از جمله برای توسعه شبکه مخابراتی دانشگاه فرهنگیان و توسعه مراکز دیتا و اطلاعات تعاملاتی با دانشگاههای بزرگ مثل پیام نور و فردوسی و ازاد داشته ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با سه چالش مهم در کل کشور مواجه است، عنوان کرد: اولا تعداد اعضای هیئت علمی به نسبت دانشجویان کم است؛ دوم فرسودگی بناها و خوابگاههای دانشجویی است که هزینه های زیادی را برای باز سازی بر دوش این دانشگاه گذاشته و سوم اینکه با توجه به اینکه دانشگاههای فرهنگیان به صورت شبانه روزی اداره می شود این بودجه کم برای انجام رسالت عظیم دانشگاه فرهنگیان کفاف لازم را نمی دهد.

رئیس کل پردیس های خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه در دو، سه سال اخیر میزان جذب بودجه دانشگاه رشد منطقی تر و بهتری داشته ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از لحاظ علمی و آموزشی در وضعیت بسیار خوبی است به طوری که اولین فارغ التحصیلان این دانشگاه اکثرا جز رتبه های برتر هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال به عنوان اولین بار با کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از بین معلمان موافقت شده است.

مجتبوی در خصوص کاهش فاصله علمی دانشگاه فرهنگیان کشور با دانشگاهای دیگر اظهار کرد: بخشی از این مسئله مربوط به سیاست کلان آموزش و پرورش است تا با تغییر فصل دروس، تغییر در کتاب های درسی و جذب استادهای فرهیخته و عالی این فاصله را کم کند.

رئیس کل پردیس های خراسان رضوی در خصوص رویداد مشهد ۲۰۱۷عنوان کرد: برای برگزاری همایش استادان کشورهای اسلامی توسط دانشگاه فرهنگیان برآورد اقدامات اولیه از جمله هزینه مهمان و برنامه ها با ارسال نامه به استانداری صورت می گیرد و در صورت موافقت استاندار دانشگاه فرهنگیان میزبانی این همایش بزرگ را به عهده خواهد گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن