اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حقوق‌های نجومی باید به بیت‌المال بازگردانده شود

کد خبر : 3109

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی ـ عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امشب شب قدر است و نقطه همه آمال و ایده های ما در عرصه عبودیت و بندگی خدا و فراز عشق بازی به دلدادگی حق امشب در شب قدر فرا می رسد.

وی در ادامه گفت: وقتی زندگانی امیرالمومنین حضرت علی(ع) را بررسی می کنیم می‌بینیم مولا همه عمر و در تمام بحران هایی که در زندگی پیامبر به وجود می آمد حضور داشتند و سپر تمام مصائب برای امت اسلام و پیامبر اکرم(ص) بودند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: با این حال بعد از رحلت پیامبر اولین مزدی که به مولا دادند این بود که عزیزانش را جلوی چشمش کتک زدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، عنوان کرد: حضرت علی (ع) فقط شهید محراب نبودند، بلکه عنصر زنده و امام امروز ما است، در تمام شئون و عرصه‌ها آموزه و دستور دارند، باید بدانید در این جامعه ما کسانی که مسئولیت می‌پذیرند غیر از خدا و حقوق مردم یک بازخواست‌کننده آن‌ها، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است.

وی عنوان کرد: حقوق‌های نجومی در نظام مقدس دینی و ولایی ما با چنین آموزه‌هایی که حضرت علی (ع) مطرح کردند چه می‌کند؟ مقام معظم رهبری در جلسه هیأت دولت فرمودند این حقوق‌های نجومی تهاجم به ارزش‌های دینی است.

امام‌ جمعه مشهد با اشاره به اینکه در این نظام دوره دفاع مقدس را طی کردیم، تأکید کرد: همین‌ها ارزش‌های کشور ما بوده است که تمام کفر جهانی حاضر حامی صدام را به خاک نشاند و ذلیل کرد، بنابراین خدای‌ناکرده مردم نباید فکر کنند که این حقوق‌های نجومی برای مدیران این مملکت است، چراکه مدیران ما پاک‌نیت و مخلص بوده و خادمین این نظام در عرصه اخلاص و یکدل بودن با مردم کم‌نظیر هستند، اما در عین‌ حال این چند مدیری که این نظام مقدس ولایی را یک‌لقمه چرب و نرمی دیدند و خواهان خوردن بیت‌المال هستند، یک عده‌ معدودی هستند و مسئولان باید به صورت جدی رسیدگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این مردمی که در عرصه‌های اقتصادی، مقاومت می‌کنند و با سختی‌ها می‌سازند تا صلابت نظام را در برابر استکبار حفظ کنند، باید در جریان این رسیدگی قرار بگیرند، قوچزبه قضائیه دارای نهاد مقدس بازرسی در کل کشور است که به همه عملکردهای افراد به‌ مانند یک‌چشم بینا نگاه می‌کند و همچنین مجلس دارای دستگاه دیوان محاسبات بوده و دولت هم دارای نهاد بازرسی ریاست جمهوری می‌باشد که باید به این قضایا رسیدگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تبیین کرد: برای مردم ما قابل‌ قبول نیست که در ماه مبارک رمضان یک کارگر که ۶ ماه است حقوق خود را نگرفته برای افطاری دست‌خالی به منزلش برود، اما آقایی ۶۰ میلیون تومان حقوقش باشد و هزینه اوقات فراغت دختر فلان آقای مسئول باید از حساب بیت‌المال پرداخت شود، مردم ما خدای‌ناکرده به مدیران ما بدبین نشوند، چراکه این عده افراد معدودی هستند و باید شناسایی شوند و آن وجوه مورد تجاوز را به بیت‌المال برگردانند.

آیت‌الله علم‌الهدی تشریح کرد: این قضیه به‌ مانند قضایای اختلاس‌ها نشود که بگویند به‌ مرور زمان مردم حقوق نجومی را فراموش می‌کنند، چراکه مردم فراموش نخواهند کرد، تمام جرائم گذشته به‌ مانند کرسنت، اختلاس ۳ هزار میلیاردی به یاد مردم مانده است و این‌ را بدانید مردم ما بصیرت دارند و خوب و بد را تشخیص می‌دهند و حتی مردم ما در استکبارستیزی سنگر خود را در مقابل دشمن قسم‌خورده که آمریکا است حفظ کرده و رهایش نمی‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن