اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 3075

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا یک بامداد در صحن جامع رضوی و تمامی صحن‌ها و رواق‌های متبرکه این آستان مقدس برگزار می‌شود که این مراسم از طریق شبکه اول سیما و شبکه استانی سیمای خراسان رضوی به صورت مستقیم پخش می‌شوند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی برنامه سخنرانی و مراسم قرآن به سر، مهدی اکبری و مهدی سروری قرائت دعای جوشن کبیر و مهدی سروری عزاداری و مرثیه سرایی را برعهده دارند.

حسینی درباره مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام ناصر رفیعی برنامه سخنرانی و مراسم قرآن به سر، حسین نیک‌بخت و محمد نبوی قرائت دعای جوشن کبیر و محمد نبوی عزاداری و مرثیه سرایی را برعهده دارند.

وی درباره مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری برنامه سخنرانی و مراسم قرآن به سر، احمد واعظی و عارف قرائت دعای جوشن کبیر و مهدی سروری عزاداری و مرثیه سرایی را برعهده دارند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در شب‌های قدر تمامی اماکن متبرکه مفروش و مجهز به صوت و تصویر مراسم و کتاب دعا و مهر نماز هستند و خیابان منتهی به حرم مظهر رضوی هم در این شب‌ها مفروش می‌شوند.

حسینی گفت: در شب‌های قدر همزمان ۳ مراسم احیا برای زائران غیرایرانی برگزار می‌شود که مراسم زائران عرب زبان در رواق دارالمرحمه، زائران اردو زبان در رواق کوثر و زائران انگلیسی زبان و آذری زبان در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه‌های سوگواری در روزهای ۱۹ و ۲۱ رمضان سالروز ضربت خوردن و سالروز شهادت حضرت علی(ع) از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۴:۱۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری‌کاشانی در رواق امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام محسن قرائتی از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ در صحن جامع رضوی این مکان مقدس برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، گروه‌های همخوانی و شعرای آئینی به عزاداری و مرثیه سرایی، اجرای تواشیح و شعرخوانی می‌پردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن