اجتماعیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استاندار در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن؛ مشهد دارای ظرفیت تعاملی مطلوب جهت گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی در ۲۰۱۷

کد خبر : 2890

استاندار خراسان‌رضوی گفت: بایستی تلاش‌هایی صورت گیرد که در سال‌های آتی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا رشیدیان در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که شب گذشته ۲۷ خرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تلاش بر این است که در نمایشگاه قرآن امسال نگاه ویژه‌ای به مسائل روز جهان مانند مقاومت، ایستادگی، تاکید بر شعار سال، شهدای مدافع حرم و … شود.

وی ادامه داد: همچنین سعی بر آن است که ارائه محتواهای مختلف توسط غرفه‌‎ها به‌گونه‌ای زنده، به‌روز باشد و با توجه به این موارد با نوآوری و ابتکارات در عرصه قرآن و عترت زمینه‌ی خوبی برای بروز هنرهای اسلامی فراهم شود.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: قرآن کتابی است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، چرا که کهنگی از آنِ انسان‌ها بوده که حیات مادی دارند اما قرآن که از سرچشمه حیات است، هیچ‌گاه با کهنگی مطابقت پیدا نمی‌کند.

رشیدیان اضافه کرد: قرآن کتاب زندگی و دستور کار و رشد تعالی انسان‌هاست و خداوند بعد از پیامبر(ص) که این کتاب معجزه ایشان بود، به عده‌ای توفیق خدمت به این کتاب مقدس را داده‌است.

وی با بیان اینکه قرآن‌کریم محور زندگی و حرکت انقلاب اسلامی است و امام‌(ره) نیز بر آن تاکید می‌گردند، عنوان کرد: راه عزت و سربلندی اسلام قرآن‌کریم است و راه یگانگی و وحدت اسلام توسط این کتاب مقدس رقم می‌خورد.

استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: در زمانی‌که به برادرکشی در سرزمین‌های اسلامی اقدام می‌شود؛ باید به قرآن که عامل وحدت بین امت اسلامی است توجه شود و همگان حول محور آن باشند.

رشیدیان اظهار کرد: قرآن محور اتحاد، اتفاق، حرکت و جوشش امت اسلامی است که در این بین می‌توان به انگیزه‌ای برای براندازی رژیم آمریکایی شاهنشاهی و حرکت جوانان برای دفاع از حرمین شریفین در عتبات عالیات و سوریه توسط این کتاب مقدس اشاره کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه این کتاب مقدس در واقع عامل حرکت و انگیزه است، خاطرنشان کرد: امید است همه ما توفیق داشته باشیم که در ماه نزول قرآن از برکات آن بهره‌مند شویم و فرصتی برای شنیدن، مطالعه دقیق، تفاسیر مربوطه به کلام خداوند و عملی کردن آموزه‌های قرآنی در این ماه فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه قرآن فرصت مغتنمی برای همه فعالان قرآنی است، گفت: یکی از افتخارات ما بعد از وجود امام‌رضا(ع) که قرآن مجسم هستند؛ وجود فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف است.

رشیدیان اظهار کرد: نمایشگاه علاوه بر اینکه ظرفیتی است که هنرمندان هنرهای مختلف خود را عرضه می‌کنند فرصتی را نیز برای مردم فراهم می‌کند که اگر در طول سال امکان بهره‌مندی از آن ایجاد می‌شود، در این مدت کوتاه زمینه رجوع آن‌ها به قرآن در قالب بازدید از هنر هنرمندان قرآنی را امکان‌پذیر می‌سازد.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در آستانه سال ۲۰۱۷ هستیم و می‌توانیم ظرفیت تعاملی مطلوبی را بین مشهد و کشورهای اسلامی را فراهم کنیم چرا که باید پذیرفت دشمنان در حال ایجاد اختلاف بین ما و کشورهای اسلامی هستند و در این بین فرصت مشهد ۲۰۱۷ زمانی است که می‌توان به‌دور از این گونه اندیشه‌ها به‌طور مستقیم با برادران دینی خود از مسائل فرهنگی مانند فرهنگ قرآنی که میراث مشترک همه ماست، بهره‌مند شویم.

وی افزود: در این بین امیدواریم، با توجه به ظرفیتی که مشهد و خراسان‌رضوی داراست، سال ۲۰۱۷ سالی سراسر فرهنگ و ارتباطات بین مردم مشهد و سایر مسلمانان کشورهای دیگر باشد.

رشیدیان عنوان کرد: امید است در این سال نیز همه سازمان‌ها و نهادها که این ظرفیت را در خود می‌بینند همکاری‌های لازم را داشته باشند و از این فرصت برای معرفی فرهنگ والای خراسان و مشهد استفاده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن