اجتماعیستون اصلی

تخلیه اضطراری ساختمان دو طبقه در مجاورت گودبرداری

کد خبر : 2864

ریزش پی ساختمانی دو طبقه در مجاورت یک زمین گودبرداری شده سبب تخلیه اضطراری ساکنان این ساختمان شد.

به گزارش صبح مشهد مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، با بیان اینکه حادثه ترک دیوار و ریزش بخشی از شیشه های یک ساختمان دو طبقه در ساعت ۷ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، گفت: به دنبال این حادثه عوامل گروه نجات ایستگاه شماره ۸ به محل حادثه واقع در بلوار طبرسی اعزام شدند.

آتش پاد دوم حسن جعفری ادامه داد: پس از حضور نجاتگران در محل مشاهده شد که در ضلع غربی قطعه زمینی به مساحت تقریبی ۲۰۰ متر مربع که به عمل چهار متر گودبرداری شده بود، ساختمانی دو طبقه قرار داشته که با توجه به نشت آب، پی زیر این ساختمان نیز تا حد زیادی ریزش کرده بود.

وی با اشاره به ایجاد ترک‌ در دیوارهای ساختمان و احتمال ریزش آن افزود: آتش نشانان به سرعت اقدام به تخلیه اضطراری ساکنان این ساختمان و ساختمان مجاور آن کرده و ۶ تن از آنان را به فضای باز منتقل کردند.

این مقام ایمنی با بیان اینکه این ساختمان کاملا ناامن شده و احتمال ریزش آن در هر دقیقه متصور بود گفت: تخریب پی ساختمان سبب شده بود تا آتش نشانان در حین عملیات صداهای ترک خوردن و شکستن شیشه های این ساختمان را بشنوند که خوشبختانه با اقدام به موقع ساکنین نجات یافتند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه آتش نشانان پس از ایمن سازی محل را برای بررسی علت به عوامل شهرداری و مالکان تحویل دادند افزود: ماموران آتش‌نشانی ضمن دستور قطع کلیه انشعابات ساختمان توسط عوامل ذی ربط، با تحویل محل به پلیس ساختمان به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

آتشپاد دوم جعفری درباره احتمال سکونت مجدد در این ساختمان نیز تصریح کرد: برابر شواهد موجود و ترک‌های شدیدی که در ساختمان ایجاد شده بود به نظر می‌رسد باید نسبت به تخریب این ساختمان اقدام شود. اما به طور کلی این مهندسان هستند که در این زمینه باید نظر قطعی خود را اعلام کنند.

شایان ذکر می باشد با اعلام بروز این حادثه با توجه به حساسیت آن ” محمد جواد سبحانی ” افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی مشهد خود نیز به همراه ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شد و از نزدیک عملیات نجاتگران را سرپرستی نمود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن