اسلاید شواقتصادیستون اصلی

قطار سریع السیر مشهد -تهران ازریل اعتبارخارج شد

کد خبر : 2842

دوازدهم خرداد ماه جاری بود که احمدرضا نیک کار، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان این که فاصله مشهد -تهران ۳ ساعته می شود.

به گزارش صبح مشهد از انعقاد قرارداد احداث قطار سریع السیر مشهد-تهران در سفر قریب الوقوع نخست وزیر ژاپن خبرداده و گفته بود: قطار سریع السیر تهران- مشهد با مشارکت شرکت میتسوبیشی ژاپن و با سرمایه گذاری حدود هفت میلیارد دلار از منابع فاینانس خارجی در مدت زمان چهار سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.همچنین در این پروژه شرکت آتیه صبا از منابع ارزی صندوق توسعه ملی ۱۵ درصد و شرکت ژاپنی میتسوبیشی ۸۵ درصد آن را ۱۲ ساله فاینانس خواهد کرد.

قائم مقام وزیرراه و شهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی با بیان این که قرارداد تامین مالی پروژه برقی سازی قطار مشهد- تهران طی سه هفته آینده بین بانک مرکزی ایران و اگزیم بانک چین نهایی می شود، افزود:با توجه به پاره ای از مسائل موجود احداث قطار سریع السیر مشهد- تهران و قطار مشهد -گرگان در دستور کار نیست .

علی اصغر فخریه کاشان در این باره اظهار کرد، قرارداد تامین مالی و فاینانس  برقی سازی قطار مشهد- تهران که پیش از این تفاهم نامه های آن به امضا رسیده بود و در دیدار اخیر روسای جمهور چین و ایران نیز بر تسریع در اجرای آن تاکید شده بود، با تغییراتی در نوع وام و بازپرداخت آن در حال نهایی شدن است که به نظر می رسد طی دو یا سه هفته آینده این موضوع به سرانجام برسد.

وی با بیان این که پیش از این وام پیش بینی شده چینی برای این پروژه از نوع وام ها ی تجاری بوده تصریح کرد :به سبب کاهش هزینه ها و افزایش مدت زمان بازپرداخت این وام به وام ترجیحی با بازپرداخت ۲۰ ساله تغییر یافته است که می تواند هزینه های ۸ تا ۱۰ درصدی این پروژه راتا ۳ درصد کاهش دهد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن