ستون اصلیسیاسی

دولت روحانی “بلندگو” ندارد /مدیران دولت باید پالایش شوند

کد خبر : 2808
رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کارنامه عملکرد دولت روحانی، کارنامه موفقی است، گفت: این دولت با وجود بحران‌های بسیاری که سر راه خود داشت سعی کرد از وعده‌های خود عدول نکند.

به گزارش صبح مشهد بتول گندمی ، با اشاره به اینکه به طور کلی کارنامه عملکرد دولت روحانی رضایت بخش است، اظهار کرد: دولت روحانی را می‌توان در تحقق وعده‌ها و شعارهایی که داده موفق تلقی کرد، این دولت برای تحقق آنچه که به مردم وعده داده بود در تلاش است، با توجه به شرایطی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت و بحران‌های زیادی را از جمله سنگ‌ اندازی‌های فراوان پشت سر گذاشت.
 وی با بیان اینکه دولت توانسته از اصول و آرمان‌هایی که به مردم وعده داده عدول نکند و بر آنها پافشاری کند، ادامه داد: هر چند علی‌رغم این تلاش‌ها تمام وعده‌ها محقق نشده و در بخش‌های مختلف ممکن است انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت وجود داشته باشد اما به طور نسبی می‌توان کارنامه عملکرد دولت روحانی را کارنامه موفقی دانست. من به عنوان یک اصلاح‌طلب معتقدم حفظ وضعیت موجود برای منافع ملی کشور از اولویت برخوردار است. جریان اصلاح طلبی در تلاش است تا عقب‌گردی به گذشته صورت نگیرد و در همین راستا از دولت قطعا حمایت خواهد کرد.
رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در خصوص عملکرد جریان رقیب در راستای حضور رئیس جمهور در انتخابات آتی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که جریان رقیب همواره به آن متوسل شده است، دستیابی وسیع به منابع مالی، امکانات و برخورداری از تجهیزات خاصی در کشور است که آنها را سهم و حق خود دانسته و تحت هر شرایطی در تلاش است تا این برخورداری از امکانات، تجهیزات و منابع مالی کشور را از دست ندهد. دولت در این راستا اقدامات بسیاری کرده و شخص آقای روحانی پرده‌های زیادی را از بهره‌مندی‌های خاص عده‌ای از جریان رقیب بر منابع کشور را کنار زده تا مردم بیش‌تر با واقعیت آشنا شده و از سرنوشت این منابع و ثروت ملی آگاه شوند که چطور در دست عده‌ای می‌چرخد.
وی درباره تلاش‌های جریان رقیب در ایجاد بی اعتمادی نسبت به دولت تدبیر و امید در میان مردم تصریح کرد: در حال حاضر جریان مقابل در این راستا دست به اقداماتی از جمله لغو یک کنسرت که می‌تواند ایجاد نارضایتی کرده و دولت را در نزد مردم ناتوان جلوه دهد تا هزاران مورد دیگر که می‌تواند نگرش ده‌ها نفر را در خصوص دولت فعلی منفی کند، می‌زند. در روزهای گذشته شاهد لغو جشنواره‌های بسیار مهمی در کیش بودیم که در زمینه صنایع دستی و پوشاک ملی بودند. این اقدامات شاید خیلی منعکس نشود اما به طور مثال یک جامعه هنری را که در این بخش تلاش می‌کند می‌تواند نسبت به دولت بدبین کند.
 رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان رقیب در هر بخشی که بتواند از پتانسیل خود در راستای ناتوان جلوه دادن دولت استفاده می‌کند، اضافه کرد: هدف از این اقدامات گسترده این است که مردم را نسبت به توانایی‌های دولت بدبین کرده و یاس و ناامیدی را در بین آنان شایع کنند تا بگویند امیدی که در سال ۹۲ به دنبال آن بودید امروز وجود ندارد. حتی امکان دارد در سال ۹۶  از ابزارهای دیگری استفاده کنند تا مانع ورود آقای روحانی به صحنه انتخابات شوند.
گندمی با بیان اینکه جریان اصلاح طلبی در سال ۹۲ در جهت منافع ملی و حفظ ملیت ایرانی وارد میدان شد، ادامه داد: این دیدگاه ما را بر این داشت که فارغ از نگاه اصلاح‌طلبی خودمان به دنبال گزینه‌ای باشیم که کشور را از بحران‌هایی که با آنها رو به روست نجات دهد. دولت روحانی کشور را در حوزه اقتصادی از لبه پرتگاه نجات داد. این به منزله به سامان رسیدن وضعیت حوزه اقتصاد نیست اما دولت تدبیر و امید از یک سقوط جلوگیری کرد که شایسته تقدیر است هر چند این دولت بلندگو و ابزاری در اختیار ندارد تا بگوید اگر از این سقوط پیشگیری نمی‌کرد چه فاجعه‌‌های دیگری رخ می‌داد.
وی گفت: در حال حاضر تلاش رقیب بر این است که گذشته بازخوانی نشود و در شرایط موجود ناامیدی را رواج دهد و این که دولت درچه شرایطی کشور را به دست گرفت مورد توجه قرار نگیرد. همچنین همواره به دنبال این است تا بلندگویی در اختیار دولت قرار نگیرد تا از این دستاوردهای خود بگوید.
 رئیس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در خصوص تاثیر برجام بر موفقیت دولت فعلی در انتخابات آتی، عنوان کرد: موفقیت دولت روحانی در مساله برجام و اینکه توانست معضلی بسیار مهم در سیاست خارجی را حل کند و سایه جنگی که بر کشور افتاده بود را کنار بزند پیروزی بسیار بزرگی برای کشور است. در راستای اجرای صحیح برجام در حوزه داخلی اصلاح‌طلب‌ها انتقاداتی دارند و معتقدند که مدیرانی که در این بخش اقدام عملیاتی دارند توانایی لازم را نداشته و اعتقادی به برجام ندارند که این مساله از اشکالات مهمی ا‌ست که به دولت روحانی وارد می‌شود. مدیرانی باید بر مسند امور قرار گیرند که همفکر و همسو با دولت باشد. متاسفانه در بخش‌های زیادی شاهد حضور مدیرانی هستیم که اعتقادی به برجام نداشته و آرزو عدم تحقق برجام را داشتند.
گندمی در این خصوص یادآور شد: زمانی که این مدیران بخواهند برجام را در کشور عملیاتی کنند قطعا آن را با مشکلاتی روبه رو می‌کنند و برجامی را که می‌تواند موفقیت‌های اقتصادی زیادی برای کشور به همراه داشته باشد ناموفق جلوه می‌دهند. در خارج نیز سیاست‌هایی که به طور کامل و یک دست در اختیار دولت نیست مانع اجرای صحیح برجام می‌شود. اگر دولت بخواهد از برجام به عنوان یک برگ برنده برای انتخاب استفاده کند اول از همه باید مدیران خود را پالایش کند و مدیرانی را بیاورد که توانمند باشند.
 وی درباره احتمال حضور آقای احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده افزود: در حال حاضر جریان اصولگرا به جهت آشفتگی که درونشان وجود دارد نمی توانند به اجماع کاملی برسند و یک گزینه مطلوب ارائه کنند. در این آشفته بازار ظهور و حضور فردی مثل آقای احمدی نژاد دور از ذهن نیست زیرا ایشان درچنین فضاهایی عرض اندام کرده  و خود را مطرح می‌کند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن