اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اظهارات رئیس کل دادگستری استان درباره کنسرت ها

کد خبر : 2731
حجت الاسلام والمسلمین مظفری:مجموعه قضایی با رفتارهای خلاف شرع و قانون مخالف است، نه فعالیت های هنری

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تاکید کرد: وظیفه دستگاه قضایی نظارت بر حسن اجرای قانون است و مجموعه قضایی با رفتارهای خلاف شرع و قانون مخالف است؛ نه فعالیت های هنری. به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین «علی مظفری» که در جمع مسئولان قضایی، ستادی، اجرایی و فرهنگی در مجتمع قضایی ولایت سخن می گفت، با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره برگزاری کنسرت ها و فعالیت های هنری افزود: متأسفانه برخی از مسئولان به دلیل عدم انجام دقیق وظایف ذاتی و قانونی خود و پاسخگویی به افکار عمومی، اقدام به فرافکنی می کنند که البته از بار مسئولیت آنها نمی کاهد.
متولیان به افکار عمومی پاسخ دهند
وی با اشاره به مسائل مربوط به برگزاری کنسرت ها گفت: چنانچه از ابتدا تمام وجوه شرعی و قانونی این گونه مراسم رعایت شود، دیگر نیازی به ورود دستگاه قضایی به این گونه موارد نیست، بنابراین متولیان امر در خصوص کوتاهی های خود به افکار عمومی باید پاسخ دهند. وی افزود: طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی دستگاه قضایی موظف به پیشگیری از وقوع جرم است نه این که دستگاه قضایی را متهم کنند. وی افزود: با وجود اظهار نارضایتی های مکرر مردم شریف و بزرگوار درباره برگزاری برخی محافل که ظاهراً به نام فرهنگ و هنر برپا می شود متأسفانه در حاشیه برخی مراسم شاهد تخلف از شرع و قانون بوده ایم و قوه قضاییه براساس قانون مکلف است با تکیه بر اصل پیشگیری، از رویداد مجدد این گونه حوادث جلوگیری کند. وی با اشاره به یک نمونه از این رفتارهای غیرمسئولانه خاطر‌نشان کرد: در جریان برگزاری یکی از همین کنسرت ها و بر اساس قانون و خواست مردم، از مسئولان کنسرت خواسته می شود که در خصوص عدم وقوع خلاف شرع و قانون در جریان برگزاری کنسرت تعهد بدهند و در نهایت نه تنها این افراد از دادن تعهد خودداری می کنند بلکه دستگاه قضایی را مقصر معرفی می کنند که اقدامی خلاف قانون و اخلاق و حتی قابل پیگرد است.
دستگاه قضایی حامی فعالیت های سالم و قانونمند هنری است
حجت الاسلام والمسلمین مظفری با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیرمسئولانه گفت: دستگاه قضایی حامی تمامی فعالیت های سالم و قانونمند در عرصه های مختلف اجتماعی از جمله در عرصه هنر است کما این که با اصحاب رسانه و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارد اما با توجه به سابقه برخی از این کنسرت ها با وقوع مسائل غیرقانونی و غیرشرعی مخالفیم. وی با اشاره به مواضع اخیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و اعلام نارضایتی ایشان از وضعیت فرهنگی و اقدامات مسئولان این عرصه، افزود: جای تأسف است که برخی از مسئولان به جای حل مشکلات مردم و احترام به افکار عمومی، گرفتار مسائل حاشیه ای شده اند. وی افزود: دستگاه قضایی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم مصمم است با هرگونه اقدام خلاف شرع و قانون قاطعانه برخورد کند چه آنکه این مهم یک تکلیف قانونی، شرعی و خواسته مردم شریف و بزرگوار و رهبری از دستگاه قضایی است.
تقدیر جمعی از مردم نیشابور از دادگستری استان
همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی اقدام مجموعه قضایی استان در برخورد با برخی محافل به ظاهر هنری، این اقدام مورد تقدیر و تشکر اقشار مختلف جامعه و گروه های گوناگون قرار گرفت. بر اساس گزارشی که توسط  دادگستری استان در اختیار «روزنامه خراسان» رضوی قرار گرفت، پس از انتشار اخباری مبنی بر وقوع رفتارهای غیرشرعی و غیرقانونی در حاشیه برگزاری چند کنسرت و برخی محافل به ظاهر فرهنگی و هنری که موجب اعتراض امت حزب ا… و جریحه دار شدن افکار عمومی شده بود و در پی انجام اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی، این اقدامات مورد حمایت اقشار مختلف اجتماعی و گروه های گوناگون قرار گرفت. این گزارش می افزاید: دربخشی از یکی از این پیام های تقدیر که از سوی جمعی از مردم شهرستان نیشابور به دادگستری استان واصل شده آمده است: «… از اقدام انقلابی، ارزشی، ولایت مدارانه و خداپسندانه شما در ممانعت از برگزاری کنسرت هایی که تنها پیامد آن، بدنامی، هنجارشکنی و ترویج رفتارهای غیراخلاقی به بهانه شاد کردن مردم شهید پرور می‌باشد، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم و حمایت پیشکسوتان عرصه دفاع و شهادت را از اقدام انقلابی و شجاعانه مسئولان که بدون تردید باعث شادی ارواح مطهر شهدا و دل خانواده معظم آنها شده اعلام می داریم. آنهایی که با بهره برداری های خاص و هدف دار، شاد کردن دل مردم فهیم و متدین را مستمسکی برای عوام فریبی و پیشبرد اغراض سیاسی خود قرار داده و نیشابور را به حیاط خلوت شهرهای همجوار برای برگزاری چنین میتینگ هایی تبدیل کرده اند، آگاه باشند که مسیر شاد کردن دل مردم گسترش مجالس لهو و لعب نبوده و علی رغم ضعف در کنترل چند کنسرت برگزار شده قبلی، نشان دادند که از برگزاری این محافل هدف دیگری را دنبال می کنند و این را بدانند تا خون در رگ های فرزندان انقلابی و با غیرت این شهر در جریان باشد، از این اقدامات ساختار شکنانه جلوگیری خواهند نمود».
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن