اسلاید شواقتصادیستون اصلی

گسترش مدارس غیر انتفاعی در جهت حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش!

کد خبر : 2658

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش گسترش مدارس غیر انتفاعی به شرط عدم لطمه به مسائل فرهنگی، تربیتی و اموزشی است تا با محول کردن ان به بخش خصوصی بخشی از مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش حل شود. 

عطا الدین حنیفی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد اظهار کرد: اولویت های تخصصی آموزش و پرورش در قالب دستور کار در جلسات قطبی به مدیران کل آموزش و پرورش ارائه می شود که در هر قطب ۵ یا ۶ مدیر کل استانی خدمت رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: انچه که ما در جلسات قطبی مورد بحث و بررسی قرار می دهیم در پنج محور کیفیت ادارات اموزشی، حوزه پرورشی، اقتصاد آموزش و پرورش و موارد دیگر است.

حنیفی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در اموزش و پرورش عنوان کرد: اگر برای خود کفایی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش که در تولید تاثیر گذارند؛ یا مدارسی که می توان از انها به عنوان ابزار درآمد زایی استفاده کرد و یا بخشی از فضاهای آموزشی که ممکن است کاربردهای تجاری داشته باشند؛ ساز و کار قانونی وجود داشته باشد بخشی از مسائل مالی به آموزش و پرورش تزریق و مقداری از کمبود بودجه کاسته می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش گسترش مدارس غیر انتفاعی به شرط عدم لطمه به مسائل فرهنگی، تربیتی و اموزشی است؛ عنوان کرد: قانون به آموزش و پرورش اجازه داده تا بخشی از مدارس غیر انتفاعی را برای اداره به بخش های خصوصی محول کند تا از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش حل شود.

وی در پاسخ به سوالی که چرا سازمان برنامه و بودجه، بودجه آموزش و پرورش را افزایش نمی دهد؛ گفت: قطعا با مدیریت برنامه ریزی برای افزایش بودجه تعاملاتی می شود به طوری که در حال حاضر با توجه به امکانات محدود کشور اموزش و پرورش بیشترین سهم در کلان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص تدریس مدیر و معاون در کلاس اظهار کرد: تدریس مدیران در کلاس درس علاوه بر بروز شدن مدیر از نظر حق التدریسی نیز کمک خواهد کرد که البته هدف اصلی آموزش و پرورش به روز بودن مدیر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن