اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

پذیرایی از ۳۶۰ هزار مجاور روزه‌دار در طرح اکرام رضوی

کد خبر : 2614

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: ۳۶۰ هزار نفر در طرح اکرام رضوی مهمان امام رضا(ع) می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد  سیدخلیل منبتی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در دفتر مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مراسم طرح اکرام رضوی در ایام ماه مبارک رمضان به مدت ۲۹ شب در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و هر شب ۱۲ هزار نفر از مجاوران امام رضا(ع) مهمان امام مهربانی‌ها می‌شوند و در کل ماه مبارک رمضان ۳۶۰ هزار نفر از این سفره متبرک بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از دو ماه پیش برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر سفره‌های طرح اکرام رضوی صورت پذیرفت و روزانه در میان نمازگزاران هم بسته‌های متبرکی به تعداد ۸۰ هزار عدد در بین نمازهای مغرب و عشاء توزیع می‌شود؛ همچنین ۵۰۰ هزار بسته متبرک هم در صبح روز عید سعید فطر در میان نمازگزاران توزیع می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با تأکید بر نحوه توزیع دعوت‌نامه‌های شرکت در مراسم طرح اکرام رضوی، خاطرنشان کرد: کار توزیع این دعوت‌نامه‌ها از ۴ روز پیش آغاز شده و فردا نخستین ضیافت افطاری حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

منبتی بیان کرد: با مشخص شدن بلوک‌بندی شهر هر روز به صورت تصادفی یک بلوک و چند محل انتخاب می‌شوند و کارت‌های آن‌ها هم در همان روز توزیع می‌شود و در هر پاکت ۴ دعوت‌نامه قرار دارد و به خادمانی که مسئول توزیع این دعوت‌نامه‌ها هستند اعلام کردیم که اگر اعضای خانواده‌ای بیش از ۴ نفر بودند به تعداد کل نفرات آن خانواده دعوت‌نامه حضور در این ضیافت نورانی اعطا شود.

مبنتی با اشاره به موارد خاص در توزیع دعوت‌نامه‌ها، تصریح کرد: از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هرشب ۵۰۰ نفر مهمان امام رضا(ع) هستند و در سه شب قدر هم ۱۰ هزار از این افراد دعوت می‌شوند.

وی تأکید کرد: هرشب ۵۰۰ نفر از خدام حرم مطهر رضوی از مهمانان امام رضا(ع) در سفره‌های طرح اکرام رضوی میزبانی می‌کنند و کسانی هم که فرصت حضور در این مراسم را ندارند، می‌توانند غذای خود را یک ساعت قبل از افطار از مکان اختصاص داده شده در بست نواب صفوی دریافت کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم سفره اکرام رضوی از یک ساعت قبل از اذان مغرب با ختم یک جزء قرآن کریم آغاز می‌شود و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء مهمانان امام رضا(ع) پای سفره‌های متبرک ایشان می‌نشینند و پذیرایی از مهمانان امام هشتم(ع) در مدت ۸ دقیقه صورت می‌پذیرد.

منبتی درباره مواد مصرفی و نوع غذاها گفت: سبزی پلو با گوشت، خورشت قیمه و خورست قرمه‌سبزی غذاهای وعده افطار در صحن هدایت هستند و مواد مصرفی هم شامل ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی، ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم برنج، ۳۰ تن سبزی خوردن، ۱۵ تن سبزی قرمه‌سبزی، ۳۶۰ هزار پنیر یک نفره، ۳۶۰ هزار دسر یک نفره، ۳۶۰ هزار بطری آب معندنی، ۳۶۰ هزار بطری شربت و ۷۲۰ هزار خرما و ۷۲۰ هزار چای نپتون بوده است.

وی افزود: به منظور تزئین فضای برپایی سفره‌های طرح اکرام رضوی ۳ هزار ۵۰۰ گلدان گل برای آرایش محل تدارک دیده شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به تعداد خادمانی که میزبان مهمانان امام رضا(ع) در ایام ماه مبارک رمضان هستند، عنوان کرد: در این ماه مبارک همه روزه ۱۰ هزار نفر و در شب‌های قدر ۳۰ هزار نفر از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) از مهمانان امام رضا(ع) میزبانی می‌کنند.

منبتی تصریح کرد: در شب‌های خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی مفروش می‌شوند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار بطری آب معدنی درمیان عزادران توزیع می‌شود؛ همچنین کتاب دعا، مهر نماز، پلاستیک و لیوان یکبار مصرف به تعداد مورد نیاز فراهم شده است.

وی با اشاره عدم بسته‌شدن درب‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر، افزود: درب‌های حرم مطهر رضوی در زمان برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان بسته نمی‌شوند و از سال گذشته برنامه‌ بسته شدن این درب‌ها منتفی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن